Poslední z rubriky Ze světa

Srozumitelný Mozart? Jedině v angličtině!

Letní lenošení se pomalu začíná měnit na prodlužující se podzimní večery, a proto je možné se zamyslet nad odvěkým tématem – který jazyk je pro Mozartovy opery nejvhodnější. Tento základní…

Salome v Salcburku – vítězství dekadence

Salcburský festival 2019 opakoval třikrát také loňskou produkci opery Salome Richarda Strausse. A opět diváky nadchlo jak hudební nastudování Franze Welser-Mösta, tak režijní výklad Romea Castellucciho. Jméno litevské sopranistky Asmik…

Operní panorama Heleny Havlíkové (241)

Isolda bez vykoupení smrtí z lásky v politicky pragmatickém sňatku. - Jedenáct hodin hudby na Bayreuthských slavnostech (i se stavební buňkou). - Inspirace na dny příští.

Plácido Domingo v Segedínu sklízel ovace

Maďarské publikum vřele přijalo španělského tenoristu Plácida Dominga, který ve středu večer v Segedínu koncertem otvíral nový fotbalový stadion pro katolickou diecézi. Vystoupení v Maďarsku bylo pro osmasedmdesátiletou operní legendu…

Vyvrcholení Čajkovského projektu s Českou filharmonií

Na začátku druhé společné sezony Semjona Byčkova s Českou filharmonií vrcholí Čajkovského projekt vydáním kompletu nahrávek s jeho skladbami. V rámci projektu se uskuteční i čtyři podzimní rezidence v Praze,…

Œdipe v Salcburku 2019: Neúprosné naplnění osudu i vizuální režie

V dramaturgickém zájmu letošního Salcburského festivalu stála také osobnost George Enescu (1881–1955), rumunského skladatele a zakladatelské osobnosti moderní rumunské hudby. Vedle programové řady Zeit mit Enescu, která přinesla v pěti…