Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Zastávka Pučchonské filharmonie v Praze
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Hudba

Zastávka Pučchonské filharmonie v Praze

Foltýnek Tomáš
Published: 01/09/2014
Share
2 Min Read
SHARE

Smetanova síň pražského Obecního domu v neděli 31. srpna hostila korejské hudebníky ve složení Pučchonská filharmonie, slibné houslové virtuózky Clary-Jumi Kang a soudobého skladatele Sangjicka Juna (narozeného 1963). Orchestr s výrazně převažujícím ženským zastoupením na svém evropské turné vede dirigent Hun-Joung Lim. Posluchači hned v úvodu vyslechli v přítomnosti samotného autora Sangjicka Juna světovou premiéru skladby Kredo pro orchestr. Dílo je vesměs posluchačsky přijatelné, má přehlednou stavbu, prolíná roviny, kterým vládne romantický patos s částmi spíše intimnějšího charakteru, obohacených disonantními souzvuky a postupy. Po zdařilém úvodu přišla na řadu talentovaná houslistka, žijící dnes v Německu, která se představila v Čajkovského Houslovém koncertu D dur op. 35. Technicky koncert odehrála dokonale a s energickým nasazením vládla nad orchestrem. Její jadrné tóny hlubších poloh a svítivé výšky vytvářely ve frázích expresivní tah, jenž zastřel detailnější vypracování jemných zvukových nuancí. V její interpretaci byla vášeň a energičnost, která se vyhnula zbytečně velkému patosu. Z celého koncertu byla zvukově nejefektivnější kadence, v níž umělkyně předvedla svou brilantní techniku. Komunikace sólového partu s orchestrem v některých místech vázla, zejména v melodických přechodech se dřevěnými nástroji a působila velmi nahodile. Po přestávce zazněla Brahmsova čtvrtá Symfonie c moll op. 98. Až na pár nejistých nástupů dechové sekce si orchestr vedl vcelku dobře. Kdyby dirigent zvolil o trochu rychlejší tempa a dbal na jasnější zvuk smyčců, tak by mohla symfonie mít lehčí nádech.Orchestr má nakročeno stát v předních místech asijských symfonických těles, ovšem k toužebnému zařazení se mezi nejpřednější světové orchestry má ještě kus cesty. Zásadním problémem může být hlubší vhled do skladby, který asijští hudebníci často dohánějí perfektní technikou.

Hodnocení autora recenze: 70 %

Pučchonská filharmonie
Dirigent: Hun-Joung Lim
Clara-Jumi Kang (housle)
31. srpna 2014 Smetanova síň Obecního domu Praha

program:
Sangjick Jun: Krédo pro orchestr
Petr Iljič Čajkovskij: Koncert pro housle a orchestr D dur, op. 35
= přestávka =
Johannes Brahms: Symfonie č. 4 e moll, op. 98

www.bucheonphil.org

Foto Roh Seung Hwan

TAGGED:Bucheon Philharmonic OrchestraClara-Jumi KangHun-Joung Lim
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Hudba jako příležitost k setkání
Next Article Josef Hrnčíř (1921–2014)
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up