Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: V čele vídeňské Volksoper zůstává až do roku 2022 Robert Meyer
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
OperaRůzné

V čele vídeňské Volksoper zůstává až do roku 2022 Robert Meyer

redakce
Published: 17/04/2015
Share
2 Min Read
SHARE

(Kurier a Der Standard – 16. dubna 2015)

Bylo celkem jasné, že vůči miláčkovi publika Robertu Meyerovi má z celkem čtrnácti uchazečů o ředitelský post sotvakdo šanci. „Ostermayer prodloužil Meyera,“ žertoval ministr Ostermayer, ale slovní hříčka přišla vtipná asi jen jemu – existuje totiž ještě „státooperní“ Meyer. Robert Meyer z Volksoper se ovšem ohromně radoval, že jeho smlouva neskončí rokem 2017, ale je prodloužena o dalších pět let. Roku 2022 mu bude osmašedesát a říká, že si „troufá vydržet do třiasedmdesáti“. Vypsán je také konkurz na obchodního vedoucího, ale nikdo nepochybuje, že i smlouva Christopha Landstättera bude pokračovat, neboť „divadlo má velmi dobré vedení“, jak říká šéf holdingu Günter Romberg. Návštěvnost je v současné sezoně na 82,2 procentech a s příjmy je Volksoper o 150 tisíc eur nad plánem. Romberg nezamlčel, že k dispozici jsou jen „velmi omezené prostředky“, ministr Ostermayer k tomu mnoho pozitivního nepřidal. Ale Meyer stejně „pro divadlo hoří“, což demonstruje i tím, že chce uvést v následující sezoně jednu nebo dvě inscenace v takzvaném Kasinu na Schwarzenbergově náměstí. Důvodem je, že se svými 1330 místy je Volksoper příliš velká pro uvádění soudobých oper, Kasino je v tomto případě šance. Volksoper také získala sponzora v podnikateli Martinovi Schlaffovi, který dosud podporoval operu pro děti při Státní opeře. Nyní přešel k projektu Volksoper – děti do patnácti let budou mít na představení pětasedmdesátiprocentní slevu.Příští sezona přinese tři operetní, dvě operní, dvě muzikálové a jednu baletní premiéru: U bílého koníčka Ralpha Benatzkého (6. září 2015), Muže z kraje La Mancha Mitche Leigha (17. října), Mozartova Dona Giovanniho v režii a výpravě Achima Freyera (14. listopadu), balet Sněhová královna (choreografie Michael Corder, hudebním východiskem je Prokofjevův Kamenný kvítek v úpravě Juliana Philipse, premiéra 8. prosince), koncertantní muzikál Kizmet s použitím hudby Rimského-Korsakova (24. ledna 2016), Kongres tančí Wernera R. Heymanna (20. února), Borodinova Knížete Igora (19. března) a Millöckerova Žebravého studenta (30. dubna).
Přeložila a připravila Vlasta Reittererová
Foto Johannes Ifkovits, Volksoper / Dimo Dimov

TAGGED:Robert MeyerVolksoper Vídeň
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Olomoucká opera láká na cimbálovku. Premiéru má Hraběnka Marica
Next Article Pražský filharmonický sbor vyhlašuje 4. ročník Akademie sborového zpěvu i konkurz na volná místa ve sboru
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up