Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Ukážeme vám, co všechno umíme! Závěrečné představení Konzervatoře Taneční centrum Praha
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
RecenzeTanec

Ukážeme vám, co všechno umíme! Závěrečné představení Konzervatoře Taneční centrum Praha

Taneční centrum Praha – konzervatoř, z. ú. uvedlo 21. června 2025 v Divadle na Vinohradech každoroční Závěrečné představení všech svých studentů včetně žáků z přípravky konzervatoře, Baletní školy Terpsichore. Program uzavřela sborová árie Va, pensiero z opery Nabucco v podání žáků 1.–4. ročníků s chlapci vyšších ročníků a pedagogy.

Hronková Libuše
Published: 02/07/2025
Share
5 Min Read
SHARE
Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)
Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)

Diváci měli možnost zhlédnout 27 tanečních čísel s až dvaadvaceti účinkujícími na jevišti. Velkým bonusem byla jejich délka, která divákům zaručila, že se nudit nebudou. Ve snaze ukázat za každou cenu široké spektrum tanečních stylů potvrdila dramaturgie tohoto představení tradovanou teorii, že studující na této škole vynikají především v technikách moderního a současného tance. Není lehkým úkolem postavit neoklasické choreografie na špičkách pro studentky, které si nejsou v této technice vůbec jisté. Proto je velmi důležitý výběr hudby a výstavba choreografie. Za nevkusné považuji spojení neoklasiky a společenského tance Charleston. Velmi kostrbatě také působila choreografie na hudbu S. Prokofjeva k jedné z nejznámějších scén baletu Romeo a Julie, Ples Kapuletů. Po těchto dvou tvůrčích nezdarech Pavly Zuskové mě dokázalo její třetí dílko s názvem Jako Labutí upřímně rozesmát, když si chlapci i dívky udělali legraci ze slavného pas de quatre. Celkově jsem toho názoru, že mají studenti a studentky, především na špičkách, prezentovat ve školních vystoupeních jen to, co solidně zvládají. V tomto směru nedostatky v technice totiž nezakryjí ani dlouhé sukně, což by měla brát v úvahu především Magdalena Matějková, autorka jinak velmi působivé choreografie Reset.

Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)
Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)
Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)
Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)
Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)
Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)
Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)
Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)
Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)
Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)

Do pohodového a veselého prostředí lidového tance nás přenesla velmi dynamická Šarišská polka nebo volnější Holúbek a Holubička v nastudování Lenky Šustové Hrabovské. Za velmi dobrý manažerský tah dlouhodobě považuji angažování mistra světa v sólovém stepu Igora Bezdieniezhnykha jako pedagoga. Jeho choreografie, jako například Hypnosis nebo Sing, jsou včetně výběru hudby a tématu mezi koncerty pražských tanečních konzervatoří naprosto jedinečné a perfektně oživují atmosféru celého programu.

Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)
Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)
Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)
Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)
Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)
Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)

Současný tanec s odkazem na abstraktní témata vedoucí k hlubokému zamyšlení se střídal s choreografiemi ve stylu show dance na popové „pecky“ jako například Money, Money nebo I Will Survive. Přestože tyto hitovky účinkující zatančili s obrovským dynamickým nasazením i v profesionální souhře, chyběl jim ještě onen „zářivý výraz“. Decentně se usmívali, jako by se báli do nich úplně ponořit a s radostí si je užít. Ze současných čísel musím vyzdvihnout efektní práci s rekvizitou a nápadité prostorové i choreografické řešení dílka Lindy Svidró s názvem Shalom pro studenty 2. ročníku. Potěšila mě iniciativa studentů 7. a 8. ročníku, kteří pod vedením Antonína Schneidera nastudovali, na pomezí s flirt dance, vlastní choreografii Bring on the Men. Velmi profesionálně pak zapůsobila čísla Abby od Šimona Kubáně, Tříštivé chvění od Terezy Hlouškové nebo 5 od pěti studentů, zřejmě samotných účinkujících a zároveň členů Baletu Praha Junior.

Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)
Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)
Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)
Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)
Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)
Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)
Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)
Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)
Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)
Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)
Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)
Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)

Závěrečné představení Konzervatoře Taneční centrum Praha ukázalo, že tato škola disponuje množstvím různorodých kratičkých choreografických čísel, perfektní inspicí, a především trpělivými pedagogy, kteří dokázali na jevišti sjednotit tak velké množství mladistvých. Musím ocenit, že vše bylo, s ohledem na pohybové dispozice i získané dovednosti jednotlivců, velmi kvalitně nazkoušené a až na výjimky ve mně zanechalo velmi dobrý dojem. Jednoznačně nejvíce slušely účinkujícím choreografie ve stylu současného tance nebo stepu.

Psáno z představení 21. června 2025, Divadlo na Vinohradech.

Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)
Taneční centrum Praha – Závěrečné představení 2025 (foto Martin Divíšek)
TAGGED:Divadlo na VinohradechTaneční centrum Praha
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Franz Lehár: Veselá vdova, 27. června 2025, Noc s operou, Amfiteátr Lochotín, Plzeň (zdroj Divadlo J. K. Tyla Plzeň, foto Martina Root) S dekou a langošem na Veselou vdovu. Herecký cit a jevištní zkušenost čněly nad inscenační bezradností
Next Article Ilustrační foto (zdroj Moravské divadlo Olomouc) Uplynulá sezona Moravského divadla: Světové premiéry, nová scéna, podpora mladých a účast na prestižních festivalech doma i v zahraničí
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up