Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Tenorista Pavel Černoch se představí v Berlíně jako Apollón ve Straussově opeře Daphne
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seOperaPR ZprávyZe světa

Tenorista Pavel Černoch se představí v Berlíně jako Apollón ve Straussově opeře Daphne

Jen dva dny dělí Pavla Černocha od první letošní premiéry. Již v neděli 19. února 2023 se poprvé představí v roli boha Apollóna v opeře Richarda Strausse Daphne v berlínské Státní opeře Unter den Linden.

Marková SilviePR
Published: 17/02/2023
Share
4 Min Read
SHARE
Pavel Černoch (foto Lenka Hatašová)
Pavel Černoch (foto Lenka Hatašová)

Jen dva dny dělí jednoho z našich mezinárodně nejuznávanějších operních pěvců Pavla Černocha od první letošní premiéry. Již v neděli 19. února 2023 se poprvé představí v roli boha Apollóna v opeře Richarda Strausse Daphne v prestižní berlínské Státní opeře Unter den Linden.

Inscenace opery založené na příběhu z antické mytologie vznikla pod vedením italského kontraverzního režiséra Romea Castellucciho, který je zároveň autorem scénografie i kostýmů. Jeho inscenace se vyznačují silným vizuálním jazykem, v němž se mísí hudba, světlo a výtvarné umění, ale i velkými nároky na umělce. Hudebního nastudování se ujal německý dirigent Thomas Guggeis. Titulní role Dafné byla svěřena sopranistce Vere-Lotte Boecker, jejího otce Peneiose ztvárnil basista René Pape a jako její ctitel Leukippos se představí Linard Vrielink. Jako matka Gaea vystoupí Anna Kissjudit.

Jedna z posledních oper Richarda Strausse, která byla poprvé uvedena roku 1938, bývá na operních scénách uváděna velmi zřídka. I Pavel Černoch se v Berlíně s rolí Apollóna setkává poprvé. Inscenaci bude možné ve Státní opeře Unter den Linden navštívit ještě 23. února, 2., 5. 9. 12. a 18. března.

Talent, pracovitost i promyšlená práce s hlasem učinily z Pavla Černocha jednoho z nejvyhledávanějších tenoristů současnosti. Kritici vyzdvihují hebkost, jemnost a tvárnost jeho hlasu, oceňují i jeho herecký talent, díky němuž přesvědčivě ztvárňuje složité operní charaktery jako Janáčkova Laca, Prince ve Dvořákově Rusalce či Cavaradossiho v Pucciniho Tosce. Letos v červnu jej čeká premiéra oblíbené role Prince v nové inscenaci Rusalky v Nizozemské národní opeře a také společný recitál s italskou sopranistkou Marií Agresta na festivalu Smetanova Litomyšl. V roce 2024 má před sebou debut v newyorské Metropolitní opeře.

Antonín Dvořák: Rusalka – Pavel Černoch, Olesya Golovneva, Semperoper Dresden (foto Ludwig Olah)
Antonín Dvořák: Rusalka – Pavel Černoch, Olesya Golovneva, Semperoper Dresden (foto Ludwig Olah)

Na mezinárodní scéně na sebe upozornil debutem v Bavorské státní opeře v Mnichově v roce 2009 jako Števa v Janáčkově Její pastorkyni a od té doby je pravidelně zván do předních evropských a světových operních domů, jako jsou Teatro alla Scala v Miláně, newyorská Metropolitan Opera, Opera Roma, Staatsoper Unter den Linden a Deutsche Oper v Berlíně, Staatsoper v Hamburku, Opernhaus Zurich, Théatre La Monnaie v Bruselu, Opéra National v Paříži, Opéra de Lyon, Teatro Real Madrid, Nizozemská národní opera v Amsterdamu, Royal Opera House Covent Garden v Londýně či Theater and der Wien v rakouské metropoli. Renomé si získal v rolích italského, francouzského a slovanského repertoáru, například jako Alfredo v La Traviatě, Gabriele Adorno v Simonu Boccanegrovi, Don Carlos, Rodolfo v Bohémě, Pinkerton v Madame Butterfly, Cavaradossi v Tosce, Don José v Carmen, Lenský v Evženu Oněginovi, Števa i Laca v Její pastorkyni, Albert Gregor ve Věci Makropulos, Boris v Kátě Kabanové, Princ v Rusalce či Jeník v Prodané nevěstě a dalších.

Jako sólista vystupoval se špičkovými orchestry, jako jsou Birmingham Symphony Orchestra či Boston Philharmonic Orchestra, účinkoval na BBC Proms nebo na festivalech v Bregenz, Salcburku či v britském Glyndebourne. Mezi dirigenty, se kterými Pavel Černoch doposud spolupracoval, jsou například osobnosti jako Daniel Barenboim, Kirill Petrenko, Simon Rattle, Andris Nelsons, Ingo Metzmacher, John Eliot Gardiner, Charles Dutoit, Jiří Bělohlávek nebo Jakub Hrůša.

Základy jeho celoživotního propojení s hudbou položilo účinkování v dětském sboru Kantiléna. Na brněnské JAMU vystudoval hudební management a za svým pěveckým snem odešel poté do zahraničí.

Hned v úvodu své pěvecké dráhy se seznámil s pedagogem Paolem De Napoli, který se mu stal celoživotním mentorem a učitelem.

TAGGED:Romeo CastellucciSEZStaatsoper Unter den Linden BerlínThomas Guggeis
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Alexander Zemlinsky: Šaty dělají člověka, Státní opera Praha (zdroj Státní opera Praha) Soutěž o vstupenky: Šaty dělají člověka
Next Article Zemřela tanečnice Jana Andrsová (2. 8. 1939 – 16. 2. 2023)
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up