Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Taneční platforma ocenila Arenbergerovou, Hradilkovou či Malíka
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
TanecZprávyZprávy Tanec

Taneční platforma ocenila Arenbergerovou, Hradilkovou či Malíka

ČTK
Published: 10/04/2017
Share
3 Min Read
SHARE

Tanečnicí roku se včera na závěr festivalu Česká taneční platforma stala Helena Arenbergerová za výkon v inscenaci Jiřího Havelky a souboru VerTeDance s názvem Flow. Za nejlepší inscenaci roku porota vyhlásila taneční sólo Terezy Hradilkové inspirované skákáním přes švihadlo, nazvané Švihla. Česká taneční platforma během uplynulých čtyř dnů představila za účasti mezinárodních hostů to nejlepší z českého současného tance.

Česká taneční platforma 2017 – vizuál (zdroj tanecniplatforma.cz)

Nápad na sólo Terezy Hradilkové vznikl při práci na tanečním filmu Beating, natáčeném v pražském boxerském spolku Palaestra. Terezu Hradilkovou fascinovalo, jak boxeři dokáží skákat přes švihadlo, jejich lehkost, rytmus a pohyb rukou a nohou, který jí připomínal tanec. Představení ukazuje, že skákání přes švihadlo není jen dětská hra; symbolizuje i ambici, touhu po výkonu, snahu o sebezdokonalování. „Přeskakuješ sám sebe, překračuješ své hranice, nebo jsi naopak uvězněn v opakujícím se kruhu, ze kterého nelze vystoupit?“ ptá se choreografka a tanečnice.

Švihla – koncept, choreografie, interpretace Tereza Hradilková (foto Vojtěch Brtnický)

V inscenaci Flow známý český soubor VerTeDance již potřetí spolupracoval s divadelním režisérem Jiřím Havelkou. A představení je podle autorů jakýmsi kurzem základních technik štěstí pro čtyři tanečníky a skladatelku Beatu Hlavenkovou, která živě hraje na pódiu. Inscenace bodovala i v kategorii nejlepší design, porota ocenila za práci na ní Katarínu Ďuricovou.

Flow – VerTeDance – Divadlo Ponec 2016 (foto Divadlo Ponec)

Cenu pro nejlepšího manažera v oblasti současného tance dostal Jan Malík za práci pro soubor NANOHACH. Založil ho v roce 2004 a sám v něm také tančil. Po dvanácti letech soubor loni skončil a Malík s jeho dalším bývalým členem Michalem Záhorou založili nové uskupení Pulsar. NANOHACH po dobu svého působení patřil k české taneční špičce.

Honza Malík (zdroj nanohach.cz)

V rámci festivalu Česká taneční platforma, který se koná už více než dvě desítky let, se také udílí Cena diváka. Včera si ji odnesli Petra Tejnorová a Jaro Viňarský za inscenaci You Are Here, v níž se tanečníci pohybují v kruhu uprostřed diváků a která vypráví o lidských vztazích, předsudcích, zkušenostech. Úzký kontakt s protagonisty inscenace má podle záměru tvůrců divákovi umožnit změnit i pohled na sebe sama.

TAGGED:Česká taneční platformaHelena ArenbergerováHonza Malík (1975)Jaro ViňarskýNANOHACHPetra TejnorováPulsarTereza LenerováVerTeDance
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Týden s hudbou
Next Article Baletní miniatury v Ústí nad Labem, Othello v Olomouci
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up