Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Také o letošního Dalibora byl v Šárce obrovský zájem
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Opera

Také o letošního Dalibora byl v Šárce obrovský zájem

redakce
Published: 04/09/2011
Share
3 Min Read
SHARE

Tísíce diváků přilákal v první zářijové nedělní odpoledne do pražské Šárky Smetanův Dalibor. Představení se uskutečnilo pod širým nebem, v místě někdejšího přírodního šáreckého divadla, které existovalo v letech 1913 až 1922, resp. 1924, kdy zcela zaniklo. Podrobnější historii tohoto divadelního areálu jsme zmínili před nedávnem v článku, který najdete zde. Tradici hraní divadla v Šárce vzkřísily roku 2005 Jana Divišová a Renée Nachtigallová z Originálního hudebního divadla Praha, s vydatnou podporou Městské části Praha 6 a také Národního divadla. V novodobé historii každoročního uvedení některé z českých oper v pražské Šárce, vždy počátkem září o víkendovém odpoledni, byl po Smetanově Prodané nevěstě (2005, 2006), Dvořákově Rusalce (2007, 2008), Dvořákově Jakobínovi (2009) a Smetanově Libuši (2010) letošní Smetanův Dalibor již sedmým představením v tomto místě. Titulní roli ztvárnil slovenský tenorista Michal Lehotský, Vladislava zpíval Martin Bárta, Beneše Luděk Vele, Miladu a Budivoje plzeňští sólisté Ivana Šaková a Pavel Horáček. Jako Jitka zvláště zaujala Jana Sibera z pražské Státní opery (ta nechyběla zatím u žádného z novodobých šáreckých představení), spolehlivým Vítkem byl Aleš Briscein. V čele orchestru Státní opery Praha stanul v Šárce také ostřílený Jan Chalupecký, sborové party obstaral Kühnův smíšený sbor se sbormistrem Markem Vorlíčkem.

Podle informací pořadatelů sledovalo letošního Dalibora v Šárce okolo čtrnácti tisíc diváků, čímž byl vyrovnán předloňský rekord Jakobína. Vedle příznivého letního počasí a stále rostoucí obliby operních představení v Šárce sehrála bezpochyby také své už desetiletá absence této Smetanovy opery v repertoáru opery Národního divadla, poté, co někdejší kontroverzní Pitínského inscenace musela být záhy po své premiéře z programu stažena.

Tuto neděli směřovaly do Šárky na Dalibora davy lidí už několik hodin před stanoveným začátkem, ve snaze zajistit si co možná nejlepší místo, mnozí z návštěvníků byli ti dříve narození. Nechyběly ale ani kočárky s malými dětmi či jízdní kola, k vidění byli i psi. Začátek opery desítky zájemců nakonec nestihli, protože v místě vstupu do areálu se již připravovali zpěváci, někteří z nich na koních, k úvodní scéně.

K uvedení Smetanova Dalibora v pražské Šárce se vrátíme podrobnou recenzí v úterním Operním panoramatu Heleny Havlíkové.

Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Olomoucká nová sezona odstartovala udělením cen
Next Article Jan Šťáva: Nebyl to Novák ani Haken, ale dobrý…
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
17 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up