Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Sto deset let od premiéry Madame Butterfly
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
ZprávyZprávy Opera

Sto deset let od premiéry Madame Butterfly

ČTKredakce
Published: 16/02/2014
Share
2 Min Read
SHARE

Drama Madame Butterfly, které napsal Američan David Belasco podle stejnojmenné novely svého krajana Johna Luthera Longa, viděl italský hudební skladatel Giacomo Puccini na scéně v Londýně a uchvátilo ho. Dojemný a tragický příběh mladé Japonky nešťastně zamilované do cynického amerického námořního důstojníka shledal jako vhodný pro námět své další opery. Pracoval na ní tři roky. Slavnostní premiéru měla před sto deseti lety, 17. února 1904 v milánské La Scale. U publika však opera téměř propadla a byla stažena z repertoáru. Puccini byl nucen ji přepracovat a po třech měsících odmlky nastoupila Madame Butterfly na operní scéně v Brescii tentokrát už vítěznou cestu jeviští světa. Dodnes patří k nejhranějším dílům světového operního repertoáru.Puccini (1858 – 1924) proslul především jako skladatel oper, kterých složil dvanáct. Kromě nich ale komponoval i smyčcová kvarteta, mše nebo písně. Většina jeho oper byla úspěšná a řada z nich – kromě Madame Butterfly například Tosca, Bohéma, Manon Lescaut nebo Turandot – se dodnes těší trvalému zájmu publika.

Názory na jeho hudbu jsou však rozporuplné. Zatímco diváci i pěvci ho uznávají a jeho díla považují za jednu z nejemotivnějších sond do lidských duší, mnozí kritici ho mají za racionálního kalkulátora, který na základě muzikantské zručnosti a znalosti vkusu většinového publika vyráběl efektní „dojáky“.

Foto archiv

TAGGED:Giacomo PucciniMadama ButterflyTeatro alla Scala
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Olympiáda hudebníků a góly do vlastní branky
Next Article Baletní panorama Pavla Juráše (58)
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up