Stipendijní akademie MenART a Pražská konzervatoř zahajují partnerství

Stipendijní akademie MenART a Pražská konzervatoř (PK) uzavírají memorandum o dlouhodobé spolupráci, jehož cílem je systematicky propojovat talentované žáky ZUŠ, pedagogy ZUŠ a prostředí profesionální umělecké školy s reálnou praxí a aktuálními poznatky z výuky hudebních předmětů. Spolupráce navazuje na víceletou práci Akademie MenART v oblasti podpory nadaných a na cíle nového vedení PK – Ivo Kahánek, špičkový klavírista a zakládající mentor MenARTu, byl letos jmenován ředitelem Pražské konzervatoře.

Lucie PavláskováPR
2 minut čtení
Ivo Kahánek, Dana Syrová (zdroj MenART)

„Talentu prospívá, když vidí přehledně vytyčenou cestu od prvních kroků na ZUŠ až po profesionální scénu – a právě takovou cestu chceme společně s MenARTem nabídnout. Naší ambicí je, aby se Pražská konzervatoř stala přirozeným partnerem pro žáky, učitele i rodiče už v okamžiku, kdy se nadání začíná formovat,“ říká Ivo Kahánek, ředitel Pražské konzervatoře.

Jádrem spolupráce Stipendijní akademie MenART a Pražské konzervatoře je systematické propojování talentu, pedagogiky a praxe. Partneři budou společně pořádat odborné semináře pro pedagogy a žáky ZUŠ – metodická setkání, konzultace a workshopy zaměřené na konkrétní sdílení přístupů k výuce.

Zároveň se zaměří na propojování talentovaných žáků ZUŠ, kteří směřují na Pražskou konzervatoř: čekají je seznamovací návštěvy, konzultační dny i orientace v systému studia na PK. Do výuky programu MenART se naopak budou moci zapojit studenti vyšších ročníků PK s pedagogickým zaměřením; v modelu dobré praxe mentor–student–pedagog budou moci sdílet co-teaching a reflexi.

Součástí partnerství je i průběžná prezentace trendů v pedagogické praxi se zaměřením na podporu talentu a sdílení dobré praxe a materiálů – včetně propojování s dalšími institucemi, jakými jsou spolupracující Pedagogická fakulta UPOL nebo Národní pedagogický institut.

„V MenARTu dlouhodobě propojujeme mentor–student–pedagog. Partnerství s Pražskou konzervatoří umožní tento model rozšířit o přímé napojení na konzervatorní výuku, náslechové praxe a společné konzultace. Vznikne tak přirozená platforma, která posílí přirozené vertikální propojení aktérů uměleckého vzdělávání a tím i jeho kvalitu,“ doplňuje Dana Syrová, zakladatelka a ředitelka Stipendijní akademie MenART.

Sdílet článek
0 0 hlasy
Ohodnoťte článek
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře