„Talentu prospívá, když vidí přehledně vytyčenou cestu od prvních kroků na ZUŠ až po profesionální scénu – a právě takovou cestu chceme společně s MenARTem nabídnout. Naší ambicí je, aby se Pražská konzervatoř stala přirozeným partnerem pro žáky, učitele i rodiče už v okamžiku, kdy se nadání začíná formovat,“ říká Ivo Kahánek, ředitel Pražské konzervatoře.
Jádrem spolupráce Stipendijní akademie MenART a Pražské konzervatoře je systematické propojování talentu, pedagogiky a praxe. Partneři budou společně pořádat odborné semináře pro pedagogy a žáky ZUŠ – metodická setkání, konzultace a workshopy zaměřené na konkrétní sdílení přístupů k výuce.

Zároveň se zaměří na propojování talentovaných žáků ZUŠ, kteří směřují na Pražskou konzervatoř: čekají je seznamovací návštěvy, konzultační dny i orientace v systému studia na PK. Do výuky programu MenART se naopak budou moci zapojit studenti vyšších ročníků PK s pedagogickým zaměřením; v modelu dobré praxe mentor–student–pedagog budou moci sdílet co-teaching a reflexi.
Součástí partnerství je i průběžná prezentace trendů v pedagogické praxi se zaměřením na podporu talentu a sdílení dobré praxe a materiálů – včetně propojování s dalšími institucemi, jakými jsou spolupracující Pedagogická fakulta UPOL nebo Národní pedagogický institut.
„V MenARTu dlouhodobě propojujeme mentor–student–pedagog. Partnerství s Pražskou konzervatoří umožní tento model rozšířit o přímé napojení na konzervatorní výuku, náslechové praxe a společné konzultace. Vznikne tak přirozená platforma, která posílí přirozené vertikální propojení aktérů uměleckého vzdělávání a tím i jeho kvalitu,“ doplňuje Dana Syrová, zakladatelka a ředitelka Stipendijní akademie MenART.
