Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Slovenská filharmonie Bratislava
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Pozvánky

Slovenská filharmonie Bratislava

redakce
Published: 02/03/2018
Share
1 Min Read
SHARE
James Judd, Slovenská filharmónia – Bratislava 18. 5. 2017 (zdroj Slovenská filharmónia / foto © Peter Brenkus)

apríl 2018

štvrtok 26. a piatok 27. apríla v 19.00 hodin – Koncertná sieň SF

Slovenská filharmónia
Daniel Raiskin – dirigent
Jean-Fréderic Neuburger – klavír

Ludwig van Beethoven: Koncert pre klavír a orchester č. 4 G dur, op. 58
Dmitrij Šostakovič: Symfónia č. 4 c mol, op. 43

Jedným z neoficiálnych divov sveta je 9. symfónia Ludwiga van Beethovena. Toto dielo dodnes vyráža dych svojím apelom a fascinuje človeka. Beethoven vo Finále použil tému, blízku detskému popevku. O tento zdanlivo samozrejmý materiál však tuho bojoval v predchádzajúcich skladbách – aj vo Finále 4. klavírneho koncertu, kde sa téma Finále „Deviatky“ mihne ako rozprávková bytosť. Beethovenovský hrdinský pátos a humanistické nasadenie boli aj krédom Dmitrija Šostakoviča. Prvá etapa jeho kariéry bola elegantná a plná rozletu. Po roku 1936, kedy operu Lady Macbeth Mcenského okresu ostro odsúdil „súdruh“ Stalin, sa pre Šostakoviča začalo ozajstné pozemské peklo. Prvým zúfalým výkrikom do temnoty je dráma 4. symfónie…

 

www.filharmonia.sk

Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Choreograf, který ví, co chce. Rozhovor s Filipem Veverkou
Next Article Capuçonův čistý Dvořák, Byčkovův monstrózní Čajkovskij
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up