Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Rvačka při provedení Mahlerovy Páté symfonie
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
HudbaLifestyle

Rvačka při provedení Mahlerovy Páté symfonie

Tvrzení, že klasická hudba má na člověka zklidňující účinek, nemusí být vždy pravda. Dokládá to incident, který se stal při čtvrtečním představení (18. října 2018) 5. Symfonie Gustava Mahlera ve švédském Malmö. Rvačka mezi diváky se strhla kvůli hlasitému šustění papírku od žvýkaček.

redakce
Published: 22/10/2018
Share
2 Min Read
SHARE
Malmö Konserthus (zdroj visitcopenhagen.com)




Konflikt začal krátce poté, co renomovaný lotyšský dirigent Andris Nelsons pokynul Orchestru lipského Gewandhausu k začátku sférického Adagietta, čtvrté věty Mahlerovy 5. symfonie. V tomto momentě se nápadně projevilo z hlediště hlasité šustění, zcela znehodnocujícít tichou melodii smyčců spolu s jemným brnkáním harfy.

Po několika minutách ztratil trpělivost mladý muž, sedící vedle šustící dámy, vytrhl jí balíček žvýkaček z rukou a hodil na zem. Svědkové potvrdili, že dotyčná žena po zbytek sedmdesátiminutového hudebního díla seděla tiše, avšak jakmile hudba skončila, odhodlala se k protiútoku.

„Když spustil potlesk, žena se otočila k muži a něco mu řekla,“ svědčil jeden z posluchačů, který seděl dvě řady za dotyčnou dvojicí. „Poté mu žena vpálila do obličeje facku. Muž se rozzlobil a ránu jí oplatil.“ Podle dalších svědků byla facka dámy tak silná, že dotyčnému srazila brýle z nosu. V té chvíli se přidal postarší muž, doprovod dotyčné dámy, který se snažil prvního muže chytit za košili a uhodit. Naštěstí, okolní diváci obě strany uklidnily a všichni se bez dalších násilností odebrali do svých domovů.




Poté, co byl incident publikován v deníku Sydsvenskan, koncertní budova v Malmö uveřejnila s jistou dávkou nadsázky nová pravidla chování pro návštěvníky koncertů. „Všichni předpokládají, že je skvělé na fotbalovém či hokejovém zápase pít pivo či kávu a jíst u toho i drobné pochutiny. Leč do koncertního sálu s akustikou světové úrovně není vhodné přinést šustivý pytlík plný křupek.“

Anna-Maria Havskogen, tisková mluvčí Malmö Live, dodala v souvislosti s otázkou prevence proti podobným incidentům: „Verdiho Requiem, které bude uvedeno 1. a 2. listopadu, můžeme očekávat zvýšenou pravděpodobnost podobného nebezpečí. Jedná se o extrémně silnou skladbu, která jistě vzbudí silné emoce…“

Není to poprvé, co klasická hudba vehnala posluchačům krev do hlavy. Tento rok se tomu stalo na koncertě Chicago Symphony Orchestra, na kterém musel dirigent Riccardo Muti zastavit produkci, aby se rozvášněné publikum uklidnilo.




 

TAGGED:Andris NelsonsGewandhausorchester LeipzigMalmö KonserthusSEZ
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Klára Boudalová: Nejvíc mě baví, že si pořád můžu hrát
Next Article Kýčovitý Samson z MET
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up