Paříž má teď nad Vídní navrch. Zatímco do Vídeňské státní opery americká diva Renée Fleming před pár týdny vzkázala, ať si místo ní hledají pro Straussovu Arabellu náhradnici, v Pařížské národní opeře teď tutéž roli zpívá, a to hned v devíti představeních. Vídeňákům dala Fleming před měsícem košem i přesto, že Arabellu s ní sliboval v přímém přenosu odvysílat televizní kanál Mezzo; Vídeňská státní opera tak narychlo musela sehnat náhradu (roli převzala Emily Magee, recenzi vídeňského představení jsme přinesli zde). V Paříži teď Fleming se svojí Arabellou sklízí v nové inscenaci ohromné úspěchy, i tato straussovská role ji totiž báječně sedí, což ostatně již minulosti opakovaně prokázala. První recenze čtvrteční premiéry ale chválí i skvostné hudební nastudování Philippa Jordana, stejně jako i klasickou režii Marca Artura Marelliho.
Stále šarmantní Renée Fleming tentokrát končí v náručí Michaela Volleho coby bohatého Mandryky, jako hrabě Waldner si nad štěstím své dcery mne ruce Kurt Rydl. Hlediště Bastilly při premiéře burácelo nadšením.
Renée Fleming jako Arabella: Vídeň ne, Paříž ano
Odebírat
Přihlášení
0 Komentáře
Nejstarší