Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Ředitel Pařížské opery odstupuje kvůli schodku 40 milionů eur
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seOperaZe světa

Ředitel Pařížské opery odstupuje kvůli schodku 40 milionů eur

Dosavadní ředitel Pařížské opery (Opéra National de Paris) Stéphane Lissner odchází ze své funkce o šest měsíců dříve před vypršením své smlouvy s divadlem. Důvodem je deficit 40 milionů eur. Ztráty nezpůsobil jen koronavirus. Více než 14 milionů eur ztráty bylo způsobeno stávkami zaměstnanců počátkem tohoto roku.

redakce
Published: 13/06/2020
Share
3 Min Read
SHARE
Stéphane Lissner (archiv OP)

Stéphane Lissner byl generálním ředitelem Pařížské opery od roku 2014, svoji smlouvu však ukončí 31. prosince 2020, šest měsíců před vypršením svého mandátu. Ten převezme jeho následovník Alexander Neef, který musí vypracovat plán na vyřešení dluhu 40 milionů eur.

Vláda odmítla prodloužit Lissnerovi mandát. „Byl jsem velmi kritizován za svůj postoj, který jsem zaujal vůči účastníkům stávky v Pařížské opeře v prosinci roku 2019,“ uvedl Stéphane Lissner novinářům.

Následující stávky proti důchodové reformě mezi 5. a 3. březnem 2020 zcela zastavily veškerý provoz, což pro Pařížskou operu představovalo ztrátu více než 14,5 milionu eur. Uzavření Palais Garnier a Opéra Bastille kvůli pandemii koronaviru podle deníku Le Monde způsobilo schodek 31 milionů eur.

„Je pravděpodobné, že ke konci roku 2020 nebude mít Pařížská opera žádný kapitál na výplaty pracovníků,“ říká Lissner. „Máme dluh 40 milionů eur a Pařížská opera je na mizině,“ dodává.

„V Pařížské opeře existují odpovědné odbory, které konstruktivně spolupracují. Existují ale i organizace zaměřené proti jakékoli reformě správy věcí veřejných, které ve víře, že brání zaměstnance, ohrožují celý pracovní proces.“

Zatímco Lissner převezme režii divadla San Carlo v Neapoli, Alexander Neef za asistence zástupce generálního ředitele opery Martina Ajdariho dostane od 1. července úkol vypracovat zprávu o situaci instituce a návrh, jak ji dostat z bezprecedentní krize. Uvedlo to ve své tiskové zprávě francouzské ministerstvo kultury.

Operní a baletní repertoár Pařížské opery se plánuje v Bastille od konce listopadu 2020 a v Palais Garnier od ledna 2021.

Stéphane Lissner patří mezi špičku světového divadelního managementu. Narodil se v Paříži roku 1953 a již ve věku šestnácti let režíroval svoji první hru. Do roku 1972 pracoval v Théâtre Mécanique, kde se naučil porozumět veškerým potřebám moderního divadla od elektrikářských prací, po divadelní režii a management.

Působil v řadě prestižních divadel a hudebních institucí, jako např. Théâtre du Châtelet (1983-1988), Orchestre de Paris (1993-1995), byl ředitelem festivalu v Aix-en-Provence (1998-2006), spoluředitelem Théâtre des Bouffes du Nord (1998-2005) či Théâtre de la Madeleine (2002-2011). Mezi lety 2005 a 2014 byl generálním manažerem milánského Teatro della Scala jakožto první neitalský ředitel v dějinách tohoto divadla. Ve stejné době též řídil rakouský festival Wiener Festwochen. Ředitelem Pařížské opery byl zvolen roku 2012 a do funkce nastoupil v srpnu roku 2014. Lissner je rytířem Řádu čestné legie i důstojníkem francouzského Národního řádu za zásluhy a Národního řádu za zásluhy Italské republiky.

TAGGED:Alexander Neefepidemie koronaviru 2020/2021/2022Opéra BastilleOpéra national de ParisPalais GarnierSEZStéphane Lissner
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article S Michalem Krčmářem o životě baletní Étoile ve Finsku
Next Article Jana Perutková: Mrzí mě, jak jsme směrem k poučené interpretaci staré hudby konzervativní
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up