
Rodák z Essenu, multi-perkusionista Alexej Gerassimez, je umělec rozmanitých tváří a poloh. V jeho repertoáru najdete skladby od klasických po současné, od jazzových přes minimalistické až po jeho vlastní.
Společně s hosty v sále můžete tuto osobnost poznat a ocenit v koncertu pro bicí nástroje a orchestr Sieidi. Název odkazuje na obětní kámen, posvátný objekt, rituální místo, jímž se finský skladatel Kalevi Aho (1949) inspiroval pro více než půlhodinovou, podmanivě a naléhavě znějící kompozici. Pozornost poutá strhujícím, mimořádně virtuózním exponováním desítky nejrůznějších rytmických i melodických bicích nástrojů, ale také ryze hudebním vyzněním: temnou náladou a sugestivní atmosférou. Bicí umožňují silnou expresivitu nejen rytmy, ale i charakterem zvuku. Sólista putuje během provedení z jedné strany pódia na druhou a zpět, čímž současně vytváří působivý obřad.

Třídílnou básnivou skladbu Moře od Clauda Debussyho vnímáme jako ikonické dílo hudebního impresionismu. Paleta nových zvukových barev zachycuje dojem z jemně se vlnícího i bouřícího vodního živlu. Mořem fascinován dokončil skladatel dílo v roce 1905 ve městě Eastbourne na jižním pobřeží Anglie. Ve stejném roce se pak v Paříži uskutečnila premiéra, přijatá ovšem s rozpaky. Tak novátorská byla v té době partitura.