Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Přenos Bohémy z Met do kin: drama v zákulisí
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Lifestyle

Přenos Bohémy z Met do kin: drama v zákulisí

ČTKredakce
Published: 06/04/2014
Share
3 Min Read
SHARE

Do dějin newyorské Metropolitní opery se v sobotu zapsala pětatřicetiletá lotyšská pěvkyně Kristīne Opolais, která během čtyřiadvaceti hodin debutovala na prestižní scéně hned ve dvou hlavních rolích. V pátek večer se sopranistka představila v titulní úloze opery Madame Butterfly Giacoma Pucciniho a v sobotu odpoledne zaskočila v hlavní ženské roli Pucciniho Bohémy za nemocnou rumunskou kolegyni.Náhlé změny v obsazení jsou na světových scénách vždycky dramatem, ta sobotní v Metropolitní scéně ale přepsala dějiny, napsal dnes v komentáři list The New York Times. Opolais po úspěšném pátečním debutu na prknech slavné scény ulehla až kolem páté hodiny ranní. Po dvou hodinách spánku ji ale probudil naléhavý telefonát šéfa Metropolitní opery Petera Gelba. Rumunská sopranistka Anita Hartig, která měla v sobotním odpoledním představení ztvárnit Mimi v Pucciniho Bohémě, náhle onemocněla. A Gelb si chtěl vyprosit záskok. „Bylo to šílené,“ popsala newyorskému listu Opolais, která nejdřív dala Gelbovi košem: „Zpívala bych strašně ráda, ale nejde to.“ Pět minut po telefonátu ale svůj názor změnila.

Roli Mimi na scéně Metropolitní opery sice nikdy nezpívala ani nezkoušela, ale má za sebou úspěšné představení ve Vídni a na několika dalších scénách. Nabité hlediště a zhruba tři sta tisíc diváků v kinech po celém světě, kam se představení z Metropolitní opery v sobotu živě přenášelo, byly navíc pro lotyšskou sopranistku silnou výzvou.Problémem pro personál Metropolitní opery se ukázaly být vlasy zaskakující pěvkyně. Lotyšská blondýna totiž jako Mimi v prvním dějství pěje o „svých tmavých kadeřích“. Na výrobu padnoucí paruky ale nebyl čas a drobný nedostatek nakonec prošel bez povšimnutí. „Právě díky takovým dramatům je práce v Metropolitní opeře vzrušující,“ řekla novinářům kostymérka Sylvia Nolan.Kristīne Opolais je vycházející hvězdou světových operních scén. V roce 2010 debutovala s velkým úspěchem v titulní roli Rusalky Antonína Dvořáka v Mnichově, po níž následovaly další úspěšné role ve Vídni, Berlíně, Curychu, Miláně a dalších městech. Za jeden z dosavadních vrcholů její kariéry kritici považují titulní roli v curyšském provedení Janáčkovy opery Její pastorkyňa z roku 2012.

Náhlou změnu si vedení Metropolitní opery protrpělo už letos v březnu, když onemocněl slavný americký lyrický baryton Thomas Hampson. Jeho role v opeře Albana Berga Vojcek se ujal německý pěvec Matthias Goerne, který den předtím absolvoval svůj recitál v newyorské Carnegie Hall.

Foto archiv, Met 

TAGGED:Kristīne OpolaisLa bohèmePeter GelbThe Metropolitan Opera New York
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Bach v Černošicích
Next Article Missa solemnis a Helmuth Rilling
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
3 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up