Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Premiéra souboru Ufftenživot: Život pod taktovkou smartphonu v podání Sáry Arnstein
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá sePR ZprávyTanecZ domova

Premiéra souboru Ufftenživot: Život pod taktovkou smartphonu v podání Sáry Arnstein

Soubor Ufftenživot uvede v koprodukci se Studiem ALTA 21. listopadu 2024 od 19:00 premiéru sólové inscenace Wonderland, tentokrát v prostorech Eliadovy knihovny Divadla Na zábradlí. Wonderland je autorská inscenace, která reflektuje realitu internetové doby a fenomén prožívání přítomnosti skrze „připojenost” a intenzivní používání smartphonů.

PRŠatrová Valentýna
Published: 08/11/2024
Share
3 Min Read
SHARE
Ufftenživot – Wonderland (Sára Arnstein, foto Dita Havránková)
Ufftenživot – Wonderland (Sára Arnstein, foto Dita Havránková)

Sára Arnstein jako jediná performerka na jevišti prostřednictvím fyzického pohybu, textu a práce s prázdným prostorem uvádí do kontextu toto téma v hravé a humorné osobní výpovědi na hraně stand-upu. V rámci tématu bylo pro celý tvůrčí tým, který sestává dále z dramaturgyně Lucie Kašiarové, lightdesignéra Matouše Ondry a scénografky Eszter Koncz, důležité nemluvit o obecnostech nebo definicích, ale nechat vše projít autentickým sítem osobní zkušenosti.

„Hravě zoomuji z různých úhlů sebe. Sebe jako člověka, který se v dnešní společnosti často ocitá v začarované smyčce impulzů a podnětů, které pulzují v pravidelném rytmu mezi námi a zařízeními, které u sebe nosíme ve dne v noci. Ale jsem to pořád já, mluvím o sobě,” dodává autorka a performerka inscenace.

Prvotním impulzem a širší inspirací k započetí tohoto projektu byla mimo jiné starší, ale stále velmi aktuální kniha Tyranie okamžiku. Norský antropolog a sociolog Thomas Hylland Eriksen v ní poutavým způsobem bádá nad tím, jak s vývojem informační společnosti a internetu dostal rychlý čas nadvládu nad tím pomalým a vše, co nám mělo usnadnit život a komunikaci, způsobilo, že času máme stále méně.

Ufftenživot – Wonderland (Sára Arnstein, foto Dita Havránková)
Ufftenživot – Wonderland (Sára Arnstein, foto Dita Havránková)

Kolikrát za den vyndáte telefon z kapsy? Jak usínáte? Jak vstáváte? Co děláte při jízdě v tramvaji? Kolikrát denně zapomenete, co jste to chtěli udělat před 5 minutami, než jste vzali telefon do ruky a začali dělat něco, co jste neměli v plánu? Jak často se ztratíte v telefonu jako Alenka v říši divů? To jsou otázky doprovázející téma nového díla. „Inscenace si v tomto smyslu také klade otázku: Kolik úsilí dnes musíme vynaložit na to, abychom byli schopni se koncentrovat na obyčejné činnosti, jako je čtení knihy, dívání se z okna nebo procházení se po ulici, aniž bychom si během toho nesáhli na kapsu, nebo nebyli vyrušeni myšlenkou, která nás nutně spojuje s dotekem obrazovky?” podotýká dramaturgyně Lucia Kašiarová.

„Nad takovými a podobnými otázkami se budete moci zamyslet během inscenace Wonderland, pokud se neztratíte v pasti mnoha facebookových událostí a nerozhodnete se nakonec zůstat doma,“ motivuje tvůrčí tým k soustředění na premiéru.

TAGGED:Lucia KašiarováMatouš OndraSára ArnsteinStudio AltaThomas Hylland EriksenUfftenživot
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Ilustrační obrázek (zdroj Freepik, foto Studio4rt) Index kulturnosti ukazuje, že Češi utrácí méně za kulturu
Next Article Zdeněk Fibich: Šárka, Národní divadlo, Praha (foto Zdeněk Sokol) Operní panorama Heleny Havlíkové (499) – Citlivé hudební nastudování Fibichovy Šárky v ND přehlušuje šeď módní režie
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up