Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Přední italská houslistka hraje pro chudé děti
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
ZprávyZprávy HudbaZprávy Různé

Přední italská houslistka hraje pro chudé děti

ČTKredakce
Published: 17/01/2014
Share
3 Min Read
SHARE

„Chci sdílet krásu hudby s těmi, kdo nemají tu možnost, aby se s ní mohli setkávat.“ První houslistka opery La Fenice v Benátkách Sara Michieletto jezdí po světě a hraje pro chudé děti.

Se svým nástrojem v pouzdře přichází Sara Michieletto do školy pro děti z ulice Kampus Diakonia Modern na předměstí Jakarty. Malí posluchači se okamžitě shromáždí kolem ní. Bere děti do náruče, ty ji zase jdou všude v patách. Všichni se však ztiší ve chvíli, kdy Sara vyjme housle z pouzdra a začíná hrát Čtyři roční období od Antonia Vivaldiho.

„Děti se pořád hašteří, ale jakmile tu je paní Sara, uklidní se a lépe se učí,“ říká čtrnáctiletá Suharti, která se léta toulala po ulicích na předměstí Jakarty a žebrala.

„Všechno je to tak nepříjemné, když je člověk na ulici. Pořád jsem se za žebrání styděla,“ přiznává.

Dnes má i s bratrem a sestrou v centru Kampus Diakonia Modern, které je zároveň útulkem i školou, střechu nad hlavou. Navíc nalezla zalíbení v hudbě italské houslistky.

„Suharti nyní mnohem lépe vyjadřuje své city a už nenapadá své kamarády,“ říká Sotar Sinaga, který v centru Diakonia organizuje hudební programy.

„Hudba je velmi mocným nástrojem k rozvoji emocí,“ vysvětluje Sara Michieletto.

První houslistka z La Fenice vystupuje na nejprestižnějších scénách, ale každý rok věnuje několik měsíců chudým dětem.

Nápad se zrodil v roce 2004, když hrála na několikatýdenním turné pro chudé děti na palestinských územích. Od té doby už hrála pro tisíce mladých lidí, od indických předměstí po děti z ulice a sirotky v Indonésii, kde polovina z 250 milionů obyvatel žije s necelými dvěma dolary na den.

Nyní hraje pravidelně v útulcích v Jakartě, megapoli s dvaceti miliony obyvatel, ale také v Yogyakartě v centrální části země a v druhém největším městě Surabaya na východě ostrova Jáva.

Díky dohodě s italským orchestrem a za podpory Cristiana Chiarota z nadace La Fenice může skloubit svou charitativní činnost s prací v prestižní opeře.

Klasická hudba podle Sary pomáhá chudým a traumatizovaným dětem překonávat vztek a frustrace a uvědomovat si své emoce. „Je to pro ně velmi důležité, protože se setkávají s tolika problémy a traumaty,“ zdůrazňuje.

Kromě hry na housle vede Sara hodiny zpěvu, fotografování a tance.

Sara tedy hraje v centru Kampus Diakonia Modern pro děti stejně jako na předních operních scénách pro nejvybranější publikum. Radost ze hry má však stejnou. „Hrát pro děti je pro mě stejné, jako hrát na důležitém koncertu,“ říká Sara Michieletto.

TAGGED:Sara Michieletto
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Bratři Bubeníčkové v mnoha podobách
Next Article Film Zkrocená hora na operním jevišti
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up