Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Před 55 lety se na operní scéně poprvé představil Pavarotti
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Lifestyle

Před 55 lety se na operní scéně poprvé představil Pavarotti

ČTK
Published: 28/04/2016
Share
2 Min Read
SHARE
Luciano Pavarotti (foto archiv)
Luciano Pavarotti (foto archiv)

Cestu ke slávě otevřela Lucianu Pavarottimu před padesáti lety, 29. dubna 1961, účast v pěvecké soutěži pořádané v italském městě Reggio Emilia.

Luciano Pavarotti v Bohémě - Reggio Emilia 1961 (foto archiv)
Luciano Pavarotti v Bohémě – Reggio Emilia 1961 (foto archiv)

Na jevišti se tehdy pětadvacetiletý tenor představil jako Rudolf v Pucciniho Bohémě, přičemž tato role pro něj měla v počátcích kariéry velký význam.

Pavarotti se jí zhostil jak při debutu ve Vídeňské státní opeře v únoru 1963, tak i o pár měsíců později, když poprvé vystoupil v londýnské Covent Garden, kde v Bohémě zaskočil za Giuseppa Di Stefana.

Ten přitom patřil k Pavarottiho idolům, mladý zpěvák ale nezaváhal a diváci londýnského představení tehdy ocenili salvu vybroušených vysokých C frenetickým potleskem. „Král vysokého C“ byla ostatně asi nejznámější přezdívka Luciana Pavarottiho, vysloužil si ji od kritiky v roce 1973 jako Tonio v Donizettiho opeře Marie, dcera pluku v Metropolitní opeře v New Yorku.

S newyorským působením jsou spjaty počátky jeho slávy mimo tradiční operní publikum, v roce 1977 se totiž Pavarotti objevil v prvním živém televizním přenosu z Metropolitní opery. Svůj věhlas ale šířil i četnými turné, procestoval Japonsko, Čínu i někdejší Sovětský svaz, nezapomenutelným zůstal i jeho přednes Schubertovy písně Ave Maria na podzim 1979 v Chicagu na mši, kterou celebroval Jan Pavel II.

Luciano Pavarotti (foto Srdjan Ilic/AP)
Luciano Pavarotti (foto Srdjan Ilic/AP)

Pavarotti, který zemřel v září 2007 v nedožitých dvaasedmdesáti letech, spolupracoval i s velikány současného rocku a pop music a měl velkou zásluhu na přiblížení světa klasiky širokému publiku. Kritiku konzervativních posluchačů vážné hudby, kteří odsoudili jako příliš komerční i projekt „tří tenorů“ s Plácidem Domingem a Josém Carerrasem, odmítal s tím, že hudba je jen jedna.

The Three Tenors: Plácido Domingo, José Carreras, Luciano Pavarotti (zdroj cmuse.org)
The Three Tenors: Plácido Domingo, José Carreras, Luciano Pavarotti (zdroj cmuse.org)
TAGGED:La bohèmeLuciano PavarottiThe Metropolitan Opera New York
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Verdiho Don Carlo v Landesbühnen Sachsen
Next Article Mladá krev mnichovského baletu v pražské Státní opeře
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up