Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Pražské jaro dnes nabídne operu Antonína Dvořáka Armida
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seOperaPR ZprávyZ domova

Pražské jaro dnes nabídne operu Antonína Dvořáka Armida

Program festivalu Pražské jaro dnes v Národním divadle nabídne operu Antonína Dvořáka Armida. Jeho poslední dokončené dílo uvedou v nastudování dirigenta Roberta Jindry a režiséra Jiřího Heřmana. Sbor ND připravil Lukáš Kozubík. Inscenace je příspěvkem ND k oslavám nadcházejícího Roku české hudby.

ČTKredakce
Published: 19/05/2023
Share
1 Min Read
SHARE
Antonín Dvořák: Armida, Národní divadlo v Praze – Aleš Briscein jako Rinald (foto Zdeněk Sokol)
Antonín Dvořák: Armida, Národní divadlo v Praze – Aleš Briscein jako Rinald (foto Zdeněk Sokol)

Náročných pěveckých partů se v Národním divadle zhostí výrazní představitelé současné české a slovenské pěvecké scény. Roli Armidy ztvární Alžběta Poláčková, rytíře Rinalda Aleš Briscein, Ismena Svatopluk Sem, krále Hydraota František Zahradníček, rytíře Bohumíra Martin Bárta, poustevníka Petra Štefan Kocán, rytíře Svena Martin Šrejma, rytíře Ubalda Jan Šťáva, Muezína Radek Martinec a Sirénu Doubravka Součková.

Ačkoliv čtyřaktová opera Armida obsahuje typickou dvořákovskou milostnou či náboženskou lyriku a rozsáhlé dramatické pasáže s vysokou hudební dynamikou, je možné v ní podle některých hudebních odborníků vycítit i vliv Richarda Wagnera. Díky tomu klade velké nároky na své interprety. Motiv střetu islámu a křesťanství, obětování se a další morální dilemata jsou aktuální dodnes.

Po úspěchu Rusalky v roce 1901 se chtěl Antonín Dvořák věnovat tématu, které by bylo nadnárodní a mohlo zasáhnout co největší spektrum posluchačů. Našel ho v libretu Jaroslava Vrchlického na motivy eposu Torquata Tassa Osvobozený Jeruzalém. Příběh saracénské kouzelnice Armidy, která se zamiluje do křesťanského rytíře Rinalda v období 1. křížové výpravy (1096–1099), inspiroval řadu autorů. Dvořákova Armida měla světovou premiéru v Národním divadle 25. března 1904, nedlouho před autorovou smrtí.

TAGGED:Jiří HeřmanLukáš KozubíkNárodní divadloPražské jaroRobert JindraSEZ
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Cotatcha Orchestra (foto Jonatan Jan) Cotatcha Orchestra uvede Ebony Concerto Igora Stravinského
Next Article Tisková konference ZUŠ Open 2023 – Magdalena Kožená (foto Zdeňka Hanáková) ZUŠ Open doprovodí koncerty různých žánrů, divadelní představení a taneční vystoupení
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up