Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Petr Zuska: Jako tanečník končím
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Lifestyle

Petr Zuska: Jako tanečník končím

redakce
Published: 14/01/2014
Share
2 Min Read
SHARE

„Ve svých 45 letech cítím, že právě tohle je dobrá příležitost se coby tanečník s jevištěm rozloučit. Ač stále relativně při síle a ve formě jsem za celou dobu svého šéfování svým mladším ‚sourozencům‘ a posléze ‚dětem‘ ostudu na jevišti nedělal. Mám dojem, že skončit právě v tomto momentu, je rozumné,“ říká o svém rozhodnutí opustit definitivně taneční jeviště Petr Zuska. Stane se tak dnes večer na scéně pražského Národního divadla, při pohostinském představení baletu Divadla J. K. Tyla z Plzně Anna Karenina, kde Petr Zuska v choreografii Libora Vaculíka vytvořil jako host roli Alexeje Karenina.Titulní roli tančí Zuzana Pokorná, Vronského Ondřej Vinklát. I to má podle Zusky svoji symboliku: „Je tomu právě dvacet let, kdy na jevišti Národního divadla proběhla premiéra baletu Čajkovskij opět z dílny Libora Vaculíka. Tehdy jsem já jako Čajkovskij a Zuzana Pokorná, která teď tančí roli Kareniny, jako jeho žena Antonina Miljukova byli oba přibližně ve věku Ondřeje Vinkláta. Inu, časy se mění, a co bylo dřív, dneska není,“ dodává Zuska.Petr Zuska, který letos oslaví svoje šestačtyřicáté narozeniny, začínal v Tanečním divadle souboru VUS Univerzity Karlovy. Poté se stal členem Pantomimy Na zábradlí Ladislava Fialky, tančil i v Pražském komorním baletu. V letech 1992 až 1998 působil jako sólista Baletu v pražském Národním divadle, v roce 1994 zakončil studium choreografie a režie na Hudební fakultě AMU v Praze. V roce 1998 přijal Petr Zuska angažmá v mnichovském baletu, v roce 1999 nastoupil do baletního souboru divadla v Augsburgu, roku 2000 se stal sólistou v Les Grands Ballets Canadiens v Montrealu. Uměleckým šéfem Baletu Národního divadla v Praze je od července 2002.Ze Zuskových tanečních rolí zůstaly pražskému publiku v paměti nejspíš jeho Dvojník v představení Malý pan Friedemann a Norman Bates v baletu Psycho (za tuto roli získal cenu Českého literárního fondu a Cenu Thálie za rok 1993), či Don José v Carmen (oceněn Thálií za rok 1997), z posledních stojí za zmínku alespoň Mistr v Čarodějově učni.

Foto archiv, DJKT Plzeň

TAGGED:Anna KareninaBalet Divadla J. K. Tyla PlzeňDivadlo J. K. Tyla PlzeňLibor VaculíkPetr Zuska
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Operní panorama Heleny Havlíkové (148)
Next Article Piotr Olech, polská kontratenorová superstar
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up