Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Pelleas? Mně se líbil
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Čtenářský blog

Pelleas? Mně se líbil

Štědrová Marcela
Published: 05/10/2012
Share
2 Min Read
SHARE

Asi jsem divná, ale mně se to líbilo. Zcela v duchu Maeterlinckových poetických a trochu hororových textů. Kontrastem k nádherné hudbě, která vyjadřuje emoční svět postav stojí stylově čistý minimalismus a dobře promyšlená choreografie. Pakliže někomu vadí, že není důsledně dodržována pohybová stylizace, která sklouzává k realistickému opernímu herectví, dá se oponovat, že každý člověk někdy vypadne ze své stylizace, obzvlášť pod návalem emocí. Hlavně nešlo o klasickou operní machu, takže mně ta „nedůslednost“ přišla přirozená. Symboly mně připadaly dostatečně čitelné. Moment, kdy Golaud v závěru autisticky zkoumá list papíru, který se funkčně prolíná celým představením, je opravdu silný. Stejně tak moment blížícího se konce Pellea, kdy se podle textu Pellea a Melisandy líbají a přitom je už rozděluje blížící se smrt (pomocí mnoha těch vlascových stěn a pak tmy), to prostě běhá mráz po zádech. První část jeo pravdu dlouhá. Dvě hodiny je pro mě opravdu těžké vydržet, ale působivý závěr scény Golauda a Yniolda se skleněným jablkem mě bezpečně probral. Scéna taky funguje, jen dítě je schopno dostat se se svojí spontaneitou skrze všechny stěny, ostatní jsou vesměs uzavřeni ve svých kójích. Samozřejmě se to nemusí mnoha lidem líbit, ale přijde mi to jako dobře vystavěné, promyšlené představení, které nechává člověku možnost hledání různých výkladů. A to já mám prostě ráda.
I váš text rádi v Blogu čtenářů uveřejníme. Naše adresa: [email protected]

 

 

Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Sergej Radamsky: Pronásledovaný tenor (7)
Next Article Ildebrando D’Arcangelo přiveze do Prahy Mozarta, Gounoda a Verdiho
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
6 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up