Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: P. S.: Cvičte, stojí to za to!
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Lifestyle

P. S.: Cvičte, stojí to za to!

Kadlec Petr
Published: 24/07/2014
Share
3 Min Read
SHARE

Vzkazuje jeden z mladých hudebníků, kteří se letos v červnu zúčastnili historicky prvního pokusu spojit v jednom orchestru žáky základních uměleckých škol a členy České filharmonie. Projekt se několik měsíců chystal a vyvrcholil třemi open air koncerty 24. června na Hradčanském náměstí.

V orchestru zasedlo přes sedmdesát mladých hudebníků a hudebnic nejčastěji ve věku dvanáct až osmnáct roků, kteří do Prahy přijeli ze Základních uměleckých škol v Liberci, Ústí nad Orlicí, Jihlavě a Brně. Měli možnost pracovat s dirigentem Ladislavem Ciglerem (dvě desetiletí vede Filharmonii mladých Praha) a šéfdirigentem České filharmonie Jiřím Bělohlávkem. Což nebylo ledajaké… „Hrát pod taktovkou pana Ciglera byla velká zkušenost a mohl jsem poznat jiné postupy zkoušek, než na které jsem byl zvyklý. A to, že jsem hrál pod taktovkou pana mistra šéfdirigenta Jiřího Bělohlávka, tak to budu s hrdostí vyprávět svým vnoučatům.“

ZUŠkaři se přitom mohli už od března připravovat ve svých domovských orchestrech na předehru k Hubičce, Polku z Prodané nevěsty, Slovanské tance č. 6 a 8 a na první větu Dvořákovy Novosvětské… V Praze je pak před koncertem čekaly čtyři dny intenzivní práce ve zkušebně Českého národního symfonického orchestru v Hostivaři, ale také ve Dvořákově síni Rudolfina. To už se k nim přidali filharmonici, kteří zasedli – po jednom – v každé nástrojové skupině. A těšili se respektu mladých hudebníků: „Moc se mi líbil přístup naší koncertní mistryně, která k nám měla velký ohled a dávala nám cenné rady, což nás pomáhalo pozvednout na daleko vyšší úroveň.“+++===Projekt bude pokračovat. Určitě v příštím roce – 21. června přijďte do Rudolfina! A možná vznikne každoroční tradice. Přeje si to Česká filharmonie i Asociace základních uměleckých škol. I mladí hráči. „Dostala jsem možnost zhodnotit sama sebe, když jsem byla součástí orchestru a vedle profesionálů, kteří mi vlastně drželi zrcadlo, které odráželo mě samotnou. Uviděla jsem své nedostatky a věřím, že budu mít o důvod víc na sobě pracovat a zlepšovat se.“  Na podobných projektech je krásné, že se stávají nečekané a přitom krásné věci… „A já musím přiznat, že jedna z nich se stala mně. Ano, zamiloval jsem se. Do Dvořákovy Deváté symfonie. Při závěru této skladby mi běhá mráz po zádech.“

Foto ČF

TAGGED:Česká filharmonieJiří BělohlávekLadislav Cigler
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Armida a Fiorello ve Valticích
Next Article Z dějin divadelní klaky (2)
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up