Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Otázky pro protagonisty galakoncertu Nachtigall Artists
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Opera

Otázky pro protagonisty galakoncertu Nachtigall Artists

Při příložitosti nadcházejicího galakoncertu agentury Nachtigall Artists přinášíme otázky a odpovědi s jeho hvězdami.

Tomsa Sebastian Jan
Published: 30/08/2020
Share
4 Min Read
SHARE
Zkouška gala koncertu Nachtigall Artists 2020 (foto Petr Dyrc)

Simona Šaturová
Čeho se dopouštějí intendanti a režiséři na pěvcích?
Za největší prohřešek intendantů považuji, když vás obsadí do role, která není ideální pro váš hlas. Často se tak děje u mladých pěvců, kteří jsou bez zkušeností a nedovedou přesně odhadnout svoje možnosti. U režisérů bývá někdy problém, že žádají po pěvci hereckou akci, která se neslučuje se zpíváním, nebo jim dokonce překáží ve snaze podat kvalitní pěvecký výkon.
Bohužel jsem oboje zažila, a to jsou přesně okamžiky, kdy má nastoupit vaše agentura a chránit vaše zájmy.

Zuzana Marková
Jaký je snový koncert Zuzany Markové? Kdybyste si mohla sama vybrat orchestr, sólisty, se kterými budete vystupovat, dirigenta i dramaturgii, jak by to vypadalo?
Svůj snový koncert prozradit nemohu, protože to by se mi třeba pak nemusel splnit. Jsem v tomhle docela pověrčivá. Své operní sny jsem nikdy nahlas neřekla a dneska můžu říct, že se mi jich hodně splnilo. Třeba jako zpívat Violettu v Pařížské opeře nebo v Maggio musicale Fiorentino ve Florencii anebo Lucii v Teatro La Fenice v Benátkách. Jeden z mých snů se ale blíží, a to je recitál v lednu ve Dvořákově síni za doprovodu mého manžela. Co víc si přát!

Pavel Černoch
Kdybyste mohli jít na dobré víno s jakoukoliv postavou z operní literatury, kdo by to byl a proč?
Byl by to Dalibor. Zeptal bych se, jak to bylo s tím loupeživým byznysem (což byl jeho hlavní zdroj obživy, než se dostal do hledáčku justice). To znamená: Byl něco jako Robin Hood, respektive Jánošík, nebo jen obyčejný kriminálník s toliko regionální působností?
Zeptal bych se, jak to bylo s Miladou a Zdeňkem. Byl by to, pokud by celá věc skončila happyendem, v radosti žitý polyamorický trojúhelník mezi Ploskovicemi a Litoměří, který se nepřízní osudu přesunul na onen svět („Čeká mne Zdeněk s Miladou“)? Kardinální otázka – proč to tak brzy vzdal? Zpočátku měl velké ambice („A kdybys ty mně, králi, v cestě stál, na trůně bezpečně bys neseděl!“) a pak si tak nějak skoro mimochodem umřel – prostě se nechal zabít. Tady se ptám, zda to není tak trochu problém naší národní mentality. Historie recepce Dalibora by tomu nasvědčovala.

Zkouška gala koncertu Nachtigall Artists 2020 (foto Petr Dyrc)

Petr Nekoranec
Jste jedním z umělců, který je s agenturou téměř od svého začátku, a i s její pomoci jste se dostal tam, kde jste. Co Vás na spolupráci s agenturou za ty roky nejvíce překvapilo?
Ano je to pravda, s Nachtigall Artist spolupracuji od svých začátku a jsem jí neskutečně vděčný za maximální profesionalitu, ale rovněž zachování lidskosti, což je v tomto povolání více než vzácné. To je zároveň i to, co mě na naší spolupráci překvapilo. Všichni mě totiž připravovali na jinou daleko horší realitu spolupráce s agenturou. A jelikož se nám pracuje skvěle, žádná překvapení zatím nepřišla. Vše je vždy výborně připravené.

Boris Prýgl
Jaký byl Váš největší šok na jevišti?
Bylo to na Operálii v roce 2017, kde jsem ve finále měl zpívat Leporellovu árii z Dona Giovanniho. Den předem jsem se domlouval s klavíristkou, že jí přinesu noty přímo na podium. Přes všechnu trému a soustředění na zpěv jsem si ovšem noty nechal v šatně a uvědomil jsem si to přesně ve vteřině, kdy jsem udělal první krok na podium. Běžel jsem tedy do šatny a zpět, což bylo asi 10 minut, během kterých velká část operního světa, která sledovala živý přenos, prostě musela počkat na Prýgla (smích).

TAGGED:Boris PrýglNachtigall ArtistsPavel ČernochPetr NekoranecSimona Houda ŠaturováZuzana Marková
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Opera Národního divadla kvůli karanténě ruší představení Libuše
Next Article Týden s hudbou
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up