Afroameričanka Talise Trevigne je i přes své mládí známa hlavně na zámořských operních scénách – byť se už stihla ukázala i v Evropě, například v pařížské Bastille, Dublinu či Birminghamu. Její tvárný mladodramatický soprán jí umožňuje uchopit poměrně širokou paletu rolí, která zahrnuje například Belliniho hrdinky (Julie v Kapuletech a Montecích, Anima v Náměsíčné, Elvíra v Puritánech), Donizettiho stěžejní party (Lucii z Lamermooru či Marii v Dceři pluku), Händlovy postavy (Alcina, Rodelina, Kleopatra) či Mozartovy stěžejní úlohy (Donna Anna, Zerlina, Konstance, Ilia, Zuzana, Pamina), ale také Dvořákovu Rusalku, Pucciniho Mimi a Liu, Massenetovu Manon a Thais či velké party Richarda Strausse (Arabella, Helena, Dafne, Madleine z Capriccia či Kristina z Intermezza). Podobně obsáhlý si už stihla vybudovat i svůj koncertní repertoár.
Seznam vašich rolí je široký. Je v něm Mozartova Konstance i Straussova Arabella, Donizettiho Lucie i Bergova Lulu. Promiňte, ale nemáte strach o svůj hlas?
Můj operní repertoár, tak jak říkáte, obsahuje velmi široké spektrum rolí a odráží moji sedmiletou profesionální kariéru i můj umělecký vývoj. Pochopitelně v rámci jedné sezóny nikdy nezpívám role s výrazně odlišnými hlasovými požadavky.
Co děláte proto, aby vaše kariéra vydržela co možná nejdéle?
Snažím se být fyzicky i psychicky fit a pětkrát týdně chodím do kurzů bikram jógy. Denně se učím nové role a zkouším. A co je nejdůležitější, jsem v péči svého manažera, kterému důvěřuji, mám okolo sebe silné zázemí učitelů a vokálních poradců, kteří se o mě starají. Celkově se také snažím žít vyváženým životem. „Drama“ si nechávám jenom pro divadlo!
Kteří autoři nebo jaké typy rolí jsou vám nejblíže?
Nejblíže svojí psychologií je mi Verdiho Violetta. Ať už se s jejím osudem ztotožňujete nebo ne, byla velmi silnou osobností a já si ji pro to vážím. Co se týče skladatelů, je mi emocionálně velmi blízký Richard Strauss. Současná hudba mě inspiruje spíš intelektuálně. Teď jsem fascinována Bergovou Lulu a těším se, že tuhle barvitou postavu si v blízké budoucnosti budu moci zazpívat.
Příští jaro budete zpívat jedinou ženskou roli ve světové premiéře opery Moby-Dick, kterou napsal Jake Heggie. Není to přitom první role v soudobé opeře. Jaký vztah máte k takové hudbě?
Měla jsem to štěstí, že jsem v současných operách mohla ztvárnit několik rolí. Od Armidy Judith Weirové po The Beloved Lizy Lim. Ráda jako zpěvák překračuji hudební a umělecké hranice. Beru to jako výzvu, která umocňuje tvůrčí proces. Je to motivující z mnoha různých důvodů.
Připravuji Alcinu, Lulu a Daphné. Mám velkou radost ze spolupráce s Jakem Heggie na přípravě pikolíka Pipa, role, kterou budu zpívat ve světové premiéře jeho Moby Dicka v Dallasu na jaře 2010. Také se moc těším na svoji první Michaelu, se kterou budu debutovat v San Diego Opera v roce 2011.
V Evropě nejste příliš známa, moc tu nezpíváte. Změní se to?
Děkujeme za váš čas, věnovaný čtenářům Opery Plus. Věříme, že vás brzy v Evropě potkáme.