Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Olomoucké hudební jaro představí díla z posledních sedmi století
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
HudbaKlasikaNovinkyPR ZprávySoudobá HudbaStará Hudba

Olomoucké hudební jaro představí díla z posledních sedmi století

Celkem dvanáct hudebních projektů zastoupených českými i zahraničními umělci nabídne od tohoto týdne festival Olomoucké hudební jaro. Vznikl loni spojením festivalů s dlouholetou tradicí Dvořákova Olomouc a Olomoucké barokní slavnosti. Novinkou je podtitul Svět mecenášů, který určuje směr dramaturgické linky a zároveň i náplně jednotlivých projektů festivalu. Festival začne 3. dubna 2025 a potrvá do 8. května 2025, uskuteční se například v Klášterním Hradisku, Arcibiskupském paláci či katedrále sv. Václava.

ČTKredakce
Published: 31/03/2025
Share
2 Min Read
SHARE
Kateřina Kněžíková (foto  Lenka Hatašová)
Kateřina Kněžíková (foto Lenka Hatašová)

Pořadatelé chtějí letošním podtitulem upozornit na mecenáše, kteří kulturu podporují po staletí. „Když jsme začali připravovat program letošního ročníku, uvědomili jsme si, jak je kulturní svět, a hlavně ten s vážnou hudbou, finančně křehký a jak se tato skutečnost promítá skrze dotační podpory nejrůznějších institucí, mecenášů či milovníků umění do samotné možnosti vytvářet a realizovat unikátní projekty, které by jinak vznikaly v nepoměrně menším měřítku,“ uvedla ředitelka festivalu Olomoucké hudební jaro Kateřina Hiklová.

Letošní program představí díla z posledních sedmi století. Nejstarší skladby, které na festivalu zazní, budou díla francouzského renesančního skladatele Guillauma de Machauta v podání Cappelly Mariana s Hanou Blažíkovou, naopak nejmladší skladbou bude Vltava z cyklu Má jazzová vlast skladatele Martina Hyblera. Premiéru měla loni na podzim a představí ji hudební formace Vilém Veverka TRIOplus na zahajovacím galakoncertu.

K vrcholům festivalu patří podle pořadatelů koncert Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK, který se v Olomouci představí téměř po třiceti letech. „Největším koncertem bude provedení Symfonie č. 2 Gustava Mahlera v podání Kateřiny Kněžíkové, Jarmily Vantuchové, Filharmonie Bohuslava Martinů a Českého filharmonického sboru Brno. Celý projekt proběhne pod uměleckým vedením Roberta Kružíka v kostele sv. Mořice,“ řekla Hiklová. Na festivalu bude uvedena i nejznámější barokní skladba, Čtvero ročních dob Antonia Vivaldiho. „Na festivalu zazní tím nejoriginálnějším a nejautentičtějším způsobem, a to v podání Volantes Orchestra, jako sólista se představí renomovaný umělec působící převážně ve Francii Josef Žák,“ doplnila ředitelka.

Vystoupí také soubory zaměřující se na historicky poučenou interpretaci, a to Societas Incognitorum či Musica Figuralis, Pražské kytarové kvarteto a výherci německé pěvecké soutěže, kterou pořádá organizace Ars Augusta. Festival bude zakončen 8. května 2025 na Horním náměstí v Olomouci, kde oslaví 80. výročí konce druhé světové války.

TAGGED:Olomoucké hudební jaro
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Hana Umeda – Rapeflower (foto Vojtěch Brtnický, Bazaar Festival 2025) Bazaar Festival 2025 (4): Rapeflower aneb cesta k uzdravení
Next Article Giacomo Puccini: Manon Lescaut, Státní opera, 2025 – Csaba Kotlár, František Zahradníček (foto Serghei Gherciu) Režijní koncepce Manon Lescaut ve Státní opeře by Pucciniho nepotěšila
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up