Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Nultý bod 2019 (1): Sex táhne…
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
RecenzeTanec

Nultý bod 2019 (1): Sex táhne…

Mezinárodní taneční a divadelní festival Nultý bod zahájilo v pondělí v Divadle v Celetné uznávané představení kanadské performerky Dany Michel Cutlass Spring.

Smugalová Zuzana
Published: 20/07/2019
Share
3 Min Read
SHARE
Cutlass Spring – Nultý bod 2019 (foto Kateřina Barvířová)

Zkušený divák skoro s despektem pohlíží na téma inscenace, kterým je sex a sexualita. Téma, buď na jedné straně konvenční částí společnosti obligátně tabuizované, na straně druhé postižené množstvím rádoby uměleckých experimentů, často balancujících na hraně osobního exhibicionismu a dobrého vkusu. Naštěstí to nebyl případ Cutlass Spring, také se není co divit, že představení získalo v roce 2017 ocenění Stříbrným lvem na bienále v Benátkách.

Dana Michel zpracovala námět rafinovanou divadelní imaginací bez obscénní vulgarity a spíše v rovině sebeironického humoru, kde zůstával prostor i pro diváckou fantazii, jakkoliv ovlivněnou jen individuální zkušeností každého z přítomných. Ona sama naznačovala na jevišti onu zbytnělou fyzickou touhu jemnou hrou s plynulým pohybem procházejícím celým tělem a transformujícím se do silově vystavěných a často až směšně nepřirozených (jak už to občas v různých formách sexuálního aktu bývá) póz. Tyto její proměny jako by symbolizovaly zážitky člověka během jeho sexuálního života. Partnery jí byly kusy nábytku, které prozkušovala v různých polohách a jako nepotřebné odhazovala mimo. S vidličkou v ruce „ochutnávala“ možnosti a stále jí nic nebylo dost dobré, dokud nenašla „to pravé“. To, kvůli čemu se lze propadnout až za samé hranice temnoty.

Sex prostě táhne, možná i proto, že se svou žhavou naléhavostí dotýká vlastně každého. Protože bez sexu bychom svůj život jen těžko žili (vlastně bychom ani nebyli). Za všechno v životě platíme, ať už penězi nebo symbolicky a následky vytoužené rozkoše nakonec vždy neseme sami. Nechtěné břímě se však může změnit v něco, o čem jsme ani netušili, že je vlastně předmětem naší touhy. A především o tom bylo představení Cutlass Spring.

Cutlass Spring
Tvorba a performance: Dana Michel
Artistic Activators: Ellen Furey, Peter James, Mathieu Léger, Heidi Louis, Roscoe Michel, Karlyn Percil, Yoan Sorin, Alanna Stuart
Konzultant zvuku: David Drury
Světelný design: Karine Gauthier
Technický ředitel: Caroline Nadeau and Karine Gauthier
Produkce: Dana Michel
Exkluzivní produkce: Par B.L.eux

Na festivalu Nultý bod 2019 uvedeno 15. 7. 2019, Divadlo v Celetné

Cutlass Spring – Dana Michel – Nultý bod 2019 (foto Kateřina Barvířová)
TAGGED:Cutlass SpringDana MichelNultý bod
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Konzerthaus Berlin (zdroj commons.wikimedia.org/ Ansgar Koreng / CC BY 3.0 (DE)) Německo bude mít své operní ceny, uděleny budou poprvé v září
Next Article Letní Letná letos od 14. srpna
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up