Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Nové tváře ústeckého baletu
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Tanec

Nové tváře ústeckého baletu

V této sezoně byl baletní soubor Severočeského divadla v Ústí nad Labem posílen, nastoupily sem dvě nové baletky – z Itálie přišla Annamaria Voltolini a z Japonska Mizuho Nagata.

Kubík Petr
Published: 04/04/2017
Share
4 Min Read
SHARE
Severočeské divadlo Ústí nad Labem (zdroj commons.wikimedia.org/foto Ondřej Kořínek)

Již od září 2016 působí v Ústí nad Labem Annamaria Voltolini, jako demisólistka vystoupila zatím v inscenacích Labutí jezero, Giselle, Sněhová královna, Polovecké tance a Šeherezáda, její dosavadní největší příležitostí byla předvánoční hlavní role Klárky v Louskáčkovi, kde skutečně zazářila s velkým citem pro Čajkovského hudbu a výrazem v roli. V připravované jarní premiéře Baletní miniatury (7. dubna 2017) bude mít opět hlavní role.

Annamaria Voltolini (foto archiv Annamarie Voltolini)

V polovině sezony nastoupila do souboru mladá Japonka Mizuho Nagata a hned jí byla svěřena titulní postava Giselle v únorových představeních tohoto klasického baletního díla. Mizuho Nagata příliš nenaplňuje představu o „křehkých Japonkách“, které se étericky vznášejí v rolích klasického baletu (jako Yui Kyotani v Olomouci či Eriko Wakizono v Brně), na baletku je spíše větší postavy, ale technicky je nadaná a s touto dovedností se snaží vystupovat na jevišti.

Mizuho Nagata (foto archiv Severočeského divadla Ústí nad Labem)

Obě tanečnice odpověděly na několik otázek:

Jak jste se dostala do Ústí a jak se vám zde líbí?

ANNAMARIA VOLTOLINI:
Začala jsem pracovat v souboru baletu Severočeského divadla v září 2016. Přestože je to malý soubor, má široký repertoár. Cítila jsem se od počátku dobře, protože mně byla dána možnost tančit part demisólistky a měla jsem také svůj debut jako sólistka v Louskáčkovi.

MIZUHO NAGATA:
Dlouho jsem chtěla pracovat v divadlech v Evropě. V červnu 2016 jsem se zúčastnila mezinárodní baletní soutěže v Helsinkách a můj tehdejší partner znal vedoucí baletu v Ústí nad Labem. Díky tomu jsem se dostala do baletního souboru Severočeského divadla. Jsem tady ráda, líbí se mi život v Česku.

Kde jste účinkovala předtím?

ANNAMARIA VOLTOLINI:
Před Ústím jsem v červnu 2014 absolvovala Akademii Teatro alla Scala v Miláně a hned jsem našla práci na dva roky v juniorském souboru Bavorského státního baletu v Mnichově (Bayerisches Staatsballett II).

MIZUHO NAGATA:
Chodila jsem do baletních kurzů v Japonsku. Současně jsem chodila na univerzitu a začala vystupovat jako baletka.

Annamaria Voltolini (foto archiv Annamarie Voltolini)

Jaké role preferujete?

ANNAMARIA VOLTOLINI:
Preferuji klasické balety, protože mám za to, že jsem bytostí více zrozenou pro tento žánr, a kromě toho klasická hudba se hluboce dotýká mojí duše, vyvolá ve mně velké emoce. Zároveň by se mi líbilo vyzkoušet si v neoklasických dílech odhalování nových pohybů, které moje tělo dokáže udělat.

MIZUHO NAGATA:
Moje nejoblíbenější role je Odetta/Odilie v Labutím jezeru od Čajkovského.

Mizuho Nagata (foto archiv Severočeského divadla Ústí nad Labem)

Jaké máte plány do budoucna?

ANNAMARIA VOLTOLINI:
Pokud jde o mou budoucnost, mám v plánu zůstat několik let v Ústí nad Labem, a nabýt tak více zkušeností na jevišti, které mi pomohou v růstu a získání sebedůvěry. Potom doufám najdu práci ve větším klasickém souboru.

MIZUHO NAGATA:
Chtěla bych v budoucnosti tancovat v evropských divadlech. Nemám moc pěknou postavu, ale snažím se nahradit to dovedností a emočním výrazem na jevišti.

Přejme oběma mnoho úspěchů a krásné role na baletních scénách ať už v Ústí, či na jiných jevištích.

www.operabalet.cz

TAGGED:Annamaria VoltoliniBalet Severočeského divadla Ústí nad LabemMizuho NagataSeveročeské divadlo Ústí nad Labem
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article O post šéfa Laterny magiky usiluje více než desítka zájemců
Next Article Pražský filharmonický sbor provede v Budapešti Stabat mater Antonína Dvořáka
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up