Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Netrebkománie a otázky
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Opera

Netrebkománie a otázky

redakce
Published: 20/09/2009
Share
3 Min Read
SHARE

Nic proti Anně Netrebko. Ba právě naopak. Ač jsem jí zpočátku bral tak trochu s odstupem, ba s nedůvěrou, poslední dobou jí čím dál častěji s opravdovým uznáním hodně hlasitě tleskám.
Jenže: Snad pokaždé, když na ni narazím (a že je to hlavně v zahraničních médiích docela často), mě neodbytně pronásleduje nekončící řada dotěrných otázek. A přiznám se rovnou, že skutečně jednoznačně odpovědět na většinu z nich neumím.
Posuďte sami:

Jak hodně je mediální často až šílenství kolem Anny organizováno nejrůznějšími agenty? Anebo to vše už skutečně víceméně samovolně přerostlo v jakési perpetum mobile živelné nenasytnosti po pikantnostech a skandálech prahnoucích novinářů a jejich čtenářů?

Do jaké míry se samotná Anna na tom všem podílí? Dělá jí to dobře? Chce se ještě víc zviditelnit? Nebo tu permanentní mediální smršť podstupuje se sebezapřením?

Kdo je nejlačnějším konzumentem všech těch nejednou ryze bulvárních zpráv o Anně? Hlavně milovníci krásného zpěvu? Nebo ti druzí?

Do jaké míry ten humbuk kolem Anny ovlivňuje objektivitu samotného hodnocení jejího zpěvu?


Jak hodně se všechny ty nejednou i čistě komerční a bezpochyby náročné aktivity Anny podepisují na její profesní „životnosti“? Na tom, jak dlouho vydrží špičkově zpívat? Ale třeba i na každodenní setrvalé kvalitě jejích výkonů?

Je vůbec možné, aby si Anna dokázala při tom všem ještě udržet potřebnou dávku sebereflexe? Té tolik potřebné umělecké, ale i čistě osobní?
Kdyby třeba taková Edita Gruberová začínala až v dnešní době, do jaké míry by podobné šílenství třeba právě kolem její osoby ovlivnilo samotnou její kariéru? Vyvíjela by se stejně? Nebo jinak? Vypadal by stejně její výběr rolí? Její chování? Výdrž?
A naopak: Byla by Anna vzásadě stejně hvězdně úspěšnou, kdyby začínala dejme tomu před třiceti čtyřiceti lety?
Jak hlad (nejen) operních domů a koncertních sálů po Anně ovlivňuje výběr jejích rolí? Je skutečně optimální?
Jde kariéra Anny s tím vším, co s kolem ní děje, aspoň trochu uspokojivě skloubit s jejím soukromým životem? Může vůbec být v soukromí šťastná?
Jde vůbec celý ten kolotoč přibrzdit aspoň kvůli dítěti?
Může Anně při jejím současném profesním nasazení a společenských i dalších aktivitách ještě zbýt skutečně dostatek času a sil na to, aby na sobě pracovala tak, jak by měla a mohla? Jak by si její talent zasloužil?
Já tedy nevím… Co vy?
 
(fota byla převzata ze zahraničních médií)

 

Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Operní inscenační tradice a život, který žijeme
Next Article Jak zní mezzosoprán na Aljašce
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
5 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up