Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Německý dirigent chce Mou vlast vyprávět jako příběh
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
ZprávyZprávy Hudba

Německý dirigent chce Mou vlast vyprávět jako příběh

ČTK
Published: 11/05/2015
Share
2 Min Read
SHARE

Cyklus symfonických básní Má vlast od Bedřicha Smetany je podle německého šéfdirigenta Thomase Hengelbrocka geniálním dílem, které bytostně vychází z kulturního povědomí a dějin českého národa. Nejdůležitější při jeho interpretaci je vyprávět příběh, řekl dnes novinářům. Je potěšen, že může být se Symfonickým orchestrem Severoněmeckého rozhlasu u zahájení jubilejního sedmdesátého ročníku mezinárodního hudebního festivalu Pražské jaro. Má vlast zahajuje festival tradičně 12. května. Poprvé v jeho historii ji přednese německý orchestr.

Rovněž i toto těleso si letos připomíná sedmdesát let od svého založení. Do Prahy navíc zavítalo v době oslav sedmdesátého výročí konce druhé světové války. „Já jsem coby Němec s polskými kořeny rád, že zde mohu být, protože se cítím jako Evropan,“ řekl dnes šéfdirigent. Podle ředitele festivalu Romana Bělora je pozitivní, že byl německý orchestr pozván nezávisle na historických reminiscencích. „Můžeme to dnes brát naprosto svobodně, volně a bez předsudků a dívat se (na spojení české a německé kultury) jako na věci mimořádně inspirující,“ řekl.

Pražské jaro již mnoho let zahajují i zahraniční tělesa, podle ředitele je nicméně náhoda, že na letošek padla volba na Němce. Je rád, že Smetanovo dílo může více proniknout na zahraniční pódia. Jeho odkaz totiž zastiňuje Dvořák a Janáček, míní Bělor.

Symfonický orchestr Severoněmeckého rozhlasu hrál Mou vlast před Pražským jarem opakovaně v Hamburku a okolních městech a podle Hengelbrocka byl o ni velký zájem. Za nejdramatičtější a nejsilnější symfonickou báseň považuje Šárku, zároveň je pro něj impozantní interpretace Tábora a Blaníku. Ty se mimo Českou republiku slýchají jen velmi málo, dodal. Německý houslista a dirigent je znám svým zájmem o historicky poučenou interpretaci všech stylových epoch, i v Mé vlasti budou hudebníci hrát na historické rohy a využívat techniky devatenáctého století.

Foto Bertold Fabricius

TAGGED:Má vlastNDR Elbphilharmonie Orchester HamburkPražské jaroThomas Hengelbrock
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Schubertova Pátá
Next Article Celodenní čekání: Berlínští filharmonikové se nemohou shodnout, kdo bude novým šéfdirigentem
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up