Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Na koncert do svatého Salvátora v Praze raději ne
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Hudba

Na koncert do svatého Salvátora v Praze raději ne

Šimáček Pavel
Published: 13/04/2010
Share
2 Min Read
SHARE

Na koncerty souboru Collegium Marianum se vždy velice těším, protože si pravidelně odnáším výjimečné zážitky jak z krásné a mnohdy neznámé hudby, tak z vysoké úrovně interpretace.
Bohužel z koncertu, který se uskutečnil 12. dubna v kostele u Salvátora, jsem si hudební zážitky neodnesl prakticky žádné, protože akustika tohoto poměrně velkého prostoru znemožnila učinit si nějakou přesnější představu o provedení. Alespoň ve čtrnácté řadě jsme sólistky a sólisty místy neslyšeli vůbec (zejména dámy), případně jen některé tóny, v ansámblech se zvuk slil do nepěkné směsice. Byla to škoda o to větší, že zpívali: Hana Blažíková a Markéta Cukrová (alespoň jejich duet z kantáty Jesu der du meine Seele s doprovodem varhan a pizzicata kontrabasu vyzněl nádherně), Tomáš Král, kterého určitě čeká velká budoucnost, rád bych ho slyšel a viděl v některé opeře, do níž se již též pustil, a konečně mladý tenorista Tobias Hunger. Kromě zmíněné kantáty zaznělo ještě Velikonoční oratorium „Kommt, eilet und laufet, ifr flüchtigen Füsse“, také od Johanna Sebastiana Bacha.
Oceňuji tedy alespoň text v programu, jenž přinesl mnoho informací o praxi skládání kantát (Bach tak své skladby určené pro kostel nikdy neoznačoval) i k samotným skladbám.

Collegium Marianum
Jana Semerádová – barokní flétna, umělecká vedoucí
Lenka Torgersen – barokní housle, koncertní mistr
Hana Blažíková – soprán
Markéta Cukrová – alt
Tobias Hunger – tenor
Tomáš Král – bas
Kostel u Salvátora, Praha, 12. dubna 2010

program:
Johann Sebastian Bach:
Kantáta „Jesu der du meine Seele“, BWV 78
Velikonoční oratorium „Kommt, eilet und laufet, ifr flüchtigen Füße“, BWV 249

www.collegiummarianum.cz

Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Donizettiho Emilia di Liverpool z Norimberku
Next Article Miroslav Dvorský slaví narozeniny – možná i při džezu
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up