Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Musica Florea bilancuje zahraniční aktivity letošního roku
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
HudbaPR ZprávyStará Hudba

Musica Florea bilancuje zahraniční aktivity letošního roku

Orchestr Musica Florea již několik let úzce spolupracuje s polským barokním festivalem Barokowe Eksploracje. V letošním roce se v Szczawnici představil hned třikrát s různými programy – operou Praga nascente da Libussa e Primislao na hudbu A. Vivaldiho, oratoriem Saul G. F. Händela a komponovaným večerem s díly téhož skladatele.

redakce
Published: 15/12/2019
Share
2 Min Read
SHARE
Praga nascente de Libussa e Primislao – Musica Florea 2019 (zdroj MF)

S festivalem Barokowe Eksploracje spolupracuje pražský orchestr Musica Florea již od jeho založení sbormistryní a muzikoložkou Agniezskou Żarskou. Každoročně vyjíždí do lázeňského města Szczawnice na jihu země a představuje zde nově nastudovaná hudebně dramatická díla.

Opera Praga nascente da Libussa e Primislao (O založení Prahy Libuší a Přemyslem), k níž libreto napsal Antonio Denzi, byla poprvé uvedena roku 1734 v tehdejším Sporckově divadle. Původní hudba k dílu se nedochovala, Praga nascente byla nicméně dobově obvyklé pasticcio – opera vytvořená z existujících árií různých skladatelů. Rekonstrukci díla na čistě Vivaldiho hudbu vytvořil Eduardo García Salas po rozsáhlém výzkumu Vivaldiho árií a po konzultacích s předními odborníky na danou problematiku. Právě tuto podobu opery v letošním roce nastudoval i orchestr Musica Florea pod vedením Marka Štryncla, který se rovněž ujal kompozice recitativů. Součástí představení je rovněž baletní scéna tance českých amazonek v choreografii Andrey Miltnerové, režisérky celé inscenace. V polské Szczawnici bylo dílo uvedeno 20. srpna a setkalo se s vřelým přijetím publika.

Na počátku září absolvovala Musica Florea rozsáhlejší zájezd, jehož součástí byly krom dvou koncertů i masterclasses. Nejprve probíhala intenzivní výuka (3. – 5. září), která byla následně korunována dvěma koncerty. Během prvního 8. září zazněly v kostele sv. Adalberta pouze úryvky z oratoria Saul Georga Friedricha Händela, 10. září bylo v kostele sv. Trojice uvedeno dílo celé své šíři.

Poslední letošní polský zájezd proběhl na konci října a spojil koncert s workshopem pro děti. Čeští hudebníci se spojili se svými polskými kolegy, s nimiž tvoří soubor Baroque Collegium 1685 a v Zakopaném v podání orchestru a sboru zazněly v sobotu 25. října úryvky z Händelových oratorií Mesiáš, Saul, Teodora, Ester a Juda Makabejský.

 

TAGGED:Andrea MiltnerováBarokowe EksploracjeBaroque Collegium 1685Eduardo García SalasFlorea TheatrumMarek ŠtrynclMusica Florea
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Rekonstrukce Státní opery je u konce
Next Article Sen noci svatojánské Jiřího Trnky po 60. letech a s živou hudbou
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up