Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Mozart, Salieri a Cornetti a jejich skladba, která byla dlouho považována za ztracenou. Teď ji našli v Praze
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
HudbaZprávyZprávy Hudba

Mozart, Salieri a Cornetti a jejich skladba, která byla dlouho považována za ztracenou. Teď ji našli v Praze

ČTK
Published: 16/02/2016
Share
2 Min Read
SHARE

Skladbu potvrzující nikoli rivalitu, ale spolupráci dvou slavných hudebních skladatelů ztotožnil v Českém muzeu hudby německý badatel Timo Jouko Herrmann. Odborníci o díle věděli, považovali ho však za ztracené. Na skladbě s názvem Per la ricuperata salute di Ophelia s Wolfgangem Amadeem Mozartem a Antoniem Salierim pracoval ještě další skladatel známý pod jménem Cornetti. Objev dnes pracovníci muzea představili zástupcům médií, kteří slyšeli i tóny skladby.

Notový zápis skladby byl veřejně přístupný, jen se nevědělo, že je to právě ona pohřešovaná skladba, na které se podílel Mozart se Salierim. Každý z autorů složil dvě sloky, každá měla trochu jiný styl. Mozart psal víc ve stylu pochodu, Salieriho část má podle badatele venkovský nádech.

Wolfgang Amadeus Mozart a Antonio Salieri (foto archiv)
Wolfgang Amadeus Mozart a Antonio Salieri (foto archiv)

Libreto se dostalo do sbírek Národního muzea v padesátých letech dvacátého století jako konfiskát, zpracováno bylo poprvé v roce 1976. Jak uvedl ředitel Národního muzea Michal Lukeš, skladba byla zapsaná ve sbírkách Českého muzea hudby, ale nebyla správně identifikovaná. Její popisy byly podle něj zašifrovány a teprve loni při nové katalogizaci se knihovnici muzea za pomoci internetových zdrojů a tištěných encyklopedií podařilo určit všechny zúčastněné autory, uvedl Lukeš. Objevila se v muzejních on-line katalozích a unikátnost sbírkového předmětu pak určil německý muzikolog a skladatel Timo Jouko Herrmann při práci s nimi, doplnil.

České muzeum hudby (foto archiv)
České muzeum hudby (foto archiv)

Skladba vznikla v roce 1785 k příležitosti uzdravení oblíbené anglické zpěvačky Nancy Storace působící ve Vídni, která byla ceněnou interpretkou Salieriho a Mozartova díla. Libreto ke skladbě složil Lorenzo da Ponte, autor libreta k Mozartově nejhranější opeře Don Giovanni. Da Ponteho báseň vypráví příběh o zpěvaččině několikaměsíční hlasové indispozici.

Tento rok si i Česká republika připomíná výročí geniálního hudebníka Mozarta, od jehož narození letos uplynulo 260 let a 225 let uplyne od jeho úmrtí. Během svého života složil více než šest stovek děl světského i duchovního charakteru – opery, symfonie, koncerty, komorní hudbu, mše či chorály.

TAGGED:Antonio SalieriCornettiWolfgang Amadeus Mozart
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Cenu Českého spolku pro komorní hudbu obdrželo Doležalovo kvarteto
Next Article Ústecké divadlo by letos mělo dostat 20 milionů na opravy
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up