Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Moravský podzim je již téměř vyprodán
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seHudbaPR ZprávyZ domova

Moravský podzim je již téměř vyprodán

Jen několik dní zbývá do začátku hudebního festivalu Moravský podzim. Zahajovací koncert je prakticky vyprodán, zítra se však do prodeje uvolní přístavky, kterých bude v sále několik desítek. Na úvod jubilejního ročníku zazní minimalistická opera Philippa Glasse Einstein on the Beach, ve které se v roli vypravěčky představí Suzanne Vega. „Koncertní provedení opery, které u nás zazní, trvá přibližně čtyři hodiny. Dveře sálu zůstanou celou dobu otevřené, posluchači mohou volně vycházet a vcházet, občerstvovat se. I proto se koncert koná v Boby centru, kde se tímto pohybem nebudou lidé vzájemně rušit,“ vysvětlila ředitelka pořádající Filharmonie Brno Marie Kučerová. Sál se v neděli otevře v 18.00, není číslovaný, takže kdo dřív přijde, vybere si z více míst.

PRredakce
Published: 25/09/2019
Share
3 Min Read
SHARE
Tanec Slunce (zdroj Filharmonie Brno)

Druhou nejprodávanější akcí festivalu je Tanec Slunce, který se koná 14. října v Mahenově divadle. „Přízemí a první pořadí je vyprodáno, zbývá posledních pár míst v 2. pořadí, uvolňujeme do prodeje 3. pořadí,“ doplnila Kučerová. Unikátní skloubení tance a hudby sklízí ovace na světových pódiích a kritici jej označují za jeden z vrcholných počinů současného tanečního umění. Soubor Geneva Camerata tak divákům představí v naprosto netypickém provedení Lullyho komedii Měšťák šlechticem a Mozartovu Symfonii č. 40. „Celý orchestr tančí, často musí vydržet v nepřirozených polohách. Jediným profesionálním tanečníkem na jevišti je zároveň autor choreografie Juan Krúz Díaz de Garaio Esnaola,“ doplnila Kučerová.

Třetím koncertem, o který mají posluchači největší zájem, je závěrečná dvojoslava pětasedmdesátin šéfdirigenta brněnských filharmoniků Dennise Russella Daviese a maďarského dirigenta a skladatele Petera Eötvöse, která se koná 16. října v Besedním domě. Eötvös při ní bude dirigovat skladby autorů, kteří jej ovlivnili, Davies skladby Eötvösovy.

Dlouho před začátkem festivalu byl vyprodán trojkoncert Písně Bohuslava Martinů v brněnských vilách, který v průběhu soboty 5. října zavede posluchače do vily Stiassni, Löw-Beer a Tugendhat. Ti, na které nevyšla místa, mohou o dva dny dříve navštívit koncert v Besedním domě. Mezzosopranistka Jana Hrochová a klavírista Giorgio Koukl připravili průřez rannou písňovou tvorbou Martinů. „Bude to velmi pestré. Veselé, smutné, na notu lidovou i kabaretní. Ostatně tato dvojice nedávno na pěti CD vydala komplet písní Martinů,“ upozornil dramaturg festivalu Vítězslav Mikeš. Mezi těmito dvěma akcemi se v Brně ještě představí uskupení Martinů Voices, které přednese skladby Nováka, Janáčka a Martinů.

Velký zájem je také o koncerty dvou pianistů. Piotra Anderszewskeho, jednoho z nejznámějších současných světových klavíristů, který přijede s Basilejským komorním orchestrem. Zhostí se sólových partů v klavírním koncertu Mozartově a Schumannově. O dva dny později se posluchači díky Alexandre Tharaudovi přenesou do komnat versaillského zámku a zaposlouchají se do hudby, která tam zněla v době vlády Ludvíka XIV. „Ovšem ne na cembalo, ale na klavír. Tharaud vyniká tím, že dokáže barokní cembalový repertoár citlivě obohatit o zvukové možnosti současného klavíru,“ podotkl Mikeš.

TAGGED:Alexandre TharaudDennis Russell DaviesFilharmonie BrnoGeneva CamerataGiorgio KouklJana Hrochová WallingerováKammerorchester BaselMartinů VoicesPeter EötvösPiotr AnderszewskiVila Löw-BeerVila StiassniVila Tugendhat
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Janáčkova filharmonie po úspěšné hamburské misi triumfovala i v Opavě
Next Article Serafínský zpěv Scholy Gregoriany Pragensis v novém unikátním programu
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up