Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Mladí umělci zazáří na festivalu ZUŠ Open v barokní opeře Dido a Aeneas
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
NovinkyOperaPR Zprávy

Mladí umělci zazáří na festivalu ZUŠ Open v barokní opeře Dido a Aeneas

Již tuto neděli, 25. května, se v barokním divadle na zámku Valtice uskuteční premiéra opery Henryho Purcella Dido a Aeneas. Slavné barokní dílo ve zkrácené verzi pod názvem Dido a Aeneas: Hlas budoucnosti nastudovali pod vedením profesionálních umělců žáci základních uměleckých škol z Čech a Moravy.

Marková SilviePR
Published: 22/05/2025
Share
4 Min Read
SHARE
Henry Purcell: Dido a Aeneas, ZUŠ Open – foto ze zkoušky (zdroj SMART Communication)
Henry Purcell: Dido a Aeneas, ZUŠ Open – foto ze zkoušky (zdroj SMART Communication)

Za vznikem projektu stojí Nadační fond Magdaleny Kožené, který tak dává jedinečnou příležitost a zkušenost nejmladší generaci hudebníků a zpěváků. Umožňuje jim nejen rozvoj pěveckých a hereckých dovedností, ale také první zásadní zkušenosti s jevištní a orchestrální praxí. Opera byla nastudována pod režijním vedením Jany Tajovské Krajčovičové a pod vedením uměleckého ředitele a cembalisty Martina Hrocha. „Za podpory svých mentorů se účastníci projektu mohou ponořit do světa barokní estetiky, výrazu a stylu, a objevují krásu historicky poučené interpretace. Dido a Aeneas se tak stává nejen výsledkem jejich práce, ale i symbolem tvůrčí cesty, která spojuje generace a inspiruje k dalšímu uměleckému hledání,“ dodává ředitelka Nadačního fondu Magdaleny Kožené Irena Pohl Houkalová.

Opera bude v premiéře uvedena v rámci celostátního festivalu základních uměleckých škol ZUŠ Open 25. května 2025 od 16:00 a od 20:00 hodin v zámeckém divadle ve Valticích, reprízy se uskuteční 29. května na zámku v Lysicích v rámci ZUŠ Open Jihomoravského kraje a 19. srpna v rámci festivalu Letní hudební akademie v Kroměříži. Vstupenky na uvedení ve Valticích je možné koupit v síti GoOut. Premiérové uvedení ve Valticích podpořil festival Concentus Moraviae.

Opera ze druhé poloviny 17. století patří k vrcholům rané anglické operní tvorby. Její libreto vychází z antické mytologie a příběhu královny Dido a trojského hrdiny Aenea, zachycuje dramatický oblouk lásky, zrady a tragického konce. Přestože je dílo poměrně krátké, vyniká silnou emocionální intenzitou, kontrastními hudebními čísly a působivým hudebním zpracováním. Inscenace je koncipována tak, aby byla přístupná i nejširší veřejnosti, včetně rodin s dětmi. Nabízí nejen kulturní zážitek, ale i možnost nahlédnout do fascinujícího světa barokní opery očima nejmladších umělců. Na vzniku inscenace se podílí tým odborníků na historicky poučenou interpretaci, včetně režisérky Jany Krajčovičové Tajovské, cembalisty Martina Hrocha, houslistek Ludmily Netolické a Kristýny Jungové, violoncellistky Petry Machkové Čadové či flétnistky Anežky Waclavik. Tvůrčí tým doplnila také sopranistka a ředitelka Nadačního fondu Magdaleny Kožené Irena Pohl Houkalová. Na vzniku i realizaci projektu se zásadním způsobem podíleli pedagogové GYMUM a ZUŠ P. Křížkovského v Brně v čele se svým ředitelem Martinem Hrochem.

„Tento projekt není pouze hudebním představením, ale zároveň významnou vzdělávací a formativní příležitostí. Mladí účastníci mají možnost rozvíjet svůj hudební, interpretační a pohybový potenciál, učí se týmové spolupráci, zodpovědnosti i umělecké kázni – tedy dovednostem, které jsou klíčové nejen pro profesionální uměleckou dráhu, ale i pro jejich celkový osobnostní rozvoj,“ vysvětluje umělecký ředitel Martin Hroch. „Účast v projektu opery Dido a Aeneas pro mě znamená velkou příležitost. Je to naprosto nová zkušenost, která mi ukazuje, jak to v opeře doopravdy chodí. Díky tomu si můžu vyzkoušet, jaké to je být sólistkou – co všechno to obnáší, kolik práce, zodpovědnosti, ale i emocí za tím je,“ doplňuje zpěvačka a představitelka Dido Adéla Řeháková.

TAGGED:Nadační fond Magdaleny KoženéZUŠ Open
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Maki Namekawa (foto Zoe Goldstein) Lidé, kteří méně mluví, lépe pronikají do hloubky vlastního nitra, myslí si klavíristka Maki Namekawa
Next Article Filharmonie Brno (zdroj Filharmonie Brno) Filharmonie Brno oslaví sedmdesátiny nabitým programem
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up