Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Mezinárodní hudební soutěž Pražské jaro 2020
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seHudbaZ domova

Mezinárodní hudební soutěž Pražské jaro 2020

Mezinárodní hudební soutěž Pražské jaro 2020 naváže na letošní klání dřevěných dechových nástrojů a do Prahy přivede mladé interprety v oboru FAGOT a KLARINET. Soutěžní komise v čele s Michalem Kaňkou schválila v tomto roce několik poměrně výrazných inovací, které budou v následujících letech uváděny v život. Dvě z nich se projeví již v právě připravovaném ročníku.

ČTKredakce
Published: 13/11/2019
Share
4 Min Read
SHARE
Vítězové soutěže Pražského jara 2019 v oboru hoboj (zdroj PJ)

První je drobné snížení celkového počtu přijatých soutěžících do prvního kola. „Dosud jsme zvali většinou 55 až 60 soutěžících. Podle nově nastavených pravidel chceme pozvat do Prahy opravdu ty nejlepší a pro první kolo počítat se zhruba 45 hráči,“ uvádí tajemník soutěže Michal Vencl. „Umožní nám to výrazně zlepšit podmínky pro práci poroty i větší čas na zkoušky soutěžících a spolupracujících klavíristů,“ vysvětluje.

Druhou, ještě zásadnější změnou, která se stane pravidlem, je snížení počtu finalistů. V rámci jednoho koncertu se dvěma přestávkami se utkají tři finalisté. „Tento model umožní lepší a spravedlivější rozdělení cen. Jako vedlejší efekt této změny je možnost vyhlásit diváckou cenu, která je na prakticky všech významných soutěžích vyhlašována a velmi oblíbena,“ upřesňuje Vencl.

Podmínky pro soutěž a on-line přihláška jsou již od července k dispozici na webových stránkách soutěže. Uzávěrka přihlášek je 3. prosince 2019, jména přihlášených budou uvedena na webu.

Účast v porotách přislíbili renomovaní sólisté, pedagogové i orchestrální hráči. Fagotové porotě bude předsedat Carlo Colombo (Itálie), profesor na Conservatoire national supérieur de Musique de Lyon. Dalšími členy jsou Bence Bogániy (Maďarsko), profesor na Hochschule für Musik, Theater und Medien Hannover, Ole Kristian Dahl (Norsko), sólofagotista WDR Sinfonieorchester Köln, profesor na Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Mannheim, Richard Galler (Rakousko), solofagotista Wiener Symphoniker, profesor na Universität für Musik und darstellende Kunst Wien, Laurent Lefèvre (Francie),sólofagotista Mahler Chamber Orchestra, profesor na Conservatoire national supérieur de musique de Paris a Matthias Rácz (Německo), solofagotista Tonhalle-Orchester Zürich, profesor na Zürcher Hochschule der Künste, vítěz soutěže Pražské jaro 2002. Další vítěz naší soutěže, tentokrát z roku 1991, je i jediným tuzemským zástupcem – sólofagotista České filharmonie a pedagog na Janáčkově akademii múzických umění v Brně Jaroslav Kubita.

Předsedou klarinetové poroty bude Harri Mäki (Finsko), profesor na Sibelius Academy of the University of Arts in Helsinki. Spolurozhodovat o nejlepších budou Nicholas Cox (Velká Británie),  dlouholetý sóloklarinetista Royal Liverpool Philharmonic Orchestra, profesor na Royal Northern College of Music Manchester, Igor Františák (Česká republika),  docent na Fakultě umění Ostravské univerzity, Johannes Gmeinder (Německo), profesor na Hochschule für Musik und Theater „Felix Mendelssohn Bartholdy“ Leipzig, Michel Lethiec (Francie), přední francouzský klarinetista, profesor na Conservatoire national supérieur de musique de Paris, Vlastimil Mareš (Česká republika), sóloklarinetista FOK, profesor a proděkan Hudební fakulty AMU a Masatoshi Tanaka (Japonsko), profesor na Tokyo Gakugei University, Heisei College of Music a Senzoku Gakuen College of Music.

Vítězem letošního 71. ročníku mezinárodní hudební soutěže Pražské jaro se ve hře na hoboj stal Martin Daněk, mezi flétnisty obsadila první místo Jo Če-jon z Koreje. Nositelé první ceny mají možnost se představit na honorovaném vystoupení v následujícím ročníku festivalu. Další ocenění jsou zváni k vystoupením na různé festivaly.

Do 71. ročníku soutěže Pražské jaro ve hře na hoboj a flétnu se přihlásilo 404 mladých hudebníků ze 49 zemí. Členové přípravné komise na základě poslechu zaslaných nahrávek vybrali 103 mladých hudebníků, kteří obdrželi pozvání do Prahy. Soutěž se odehrála mezi 7. a 14. květnem jako součást festivalu Pražské jaro.

Soutěž Pražské jaro byla založena roku 1947 Rafaelem Kubelíkem, který rok předtím inicioval vznik stejnojmenného festivalu.

TAGGED:Mezinárodní hudební soutěž Pražského jaraPražské jaro
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Jiří Pokorný: Korzár je znám spíše z baletních gala než z jeviště
Next Article Otec génia. Leopold Mozart se narodil před 300 lety
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up