Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Met: Bohové i diváci v kinech museli čekat
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Různé

Met: Bohové i diváci v kinech museli čekat

redakce
Published: 15/05/2011
Share
3 Min Read
SHARE

Bohové i smrtelníci se včera museli před přenosem Wagnerovy Valkýry z Metropolitní opery, která se vysílala živě do kin po celém světě, obrnit trpělivostí. Desetitisíce lidí čekaly desítky minut v Lincolnově centru v New Yorku stejně jako i v kinosálech po celém světě na opožděný začátek posledního přenosu této sezóny z Met. Ještě ve čtvrt na jednu odpoledne newyorského času – tedy 15 minut po stanoveném začátku představení – nebylo jasné, zda představení vůbec bude moci začít.


Hrát se nakonec začalo ve 12 hodin 44 minut místního času, tedy v 18 hodin 44 minut času našeho a tudíž konec představení byl také o třičtvrtě hodinu později. Mluvčí Metropolitní opery Lee Abrahamian uvedl, že příčinou zpoždění byla porucha elektronického snímače, který zajišťuje informace o poloze jedné ze čtyřiadvaceti hliníkových desek tvořících součást pohyblivé dekorace scény. Porucha snímače byla zjištěna už v sobotu ráno při provozních zkouškách. „Každá z lamel, které tvoří ucelený soubor, má svůj elektronický kódovací systém nastavený tak, aby ji bylo možno v souladu s ostatními natáčet a posunovat a vůči centrální ose.“ vysvětlil pak technický ředitel Met John Sellars o přestávce přenosu. „Bez správných informací ze snímače centrální počítač neví, v jaké poloze se daná lamela nachází, takže není možné správně nastavit všechny polohy, které jsou pro dané představení potřeba“ . Jednadvacet tun těžký mechanismus umožňující natáčení do různých tvarů je velmi sofistikovaně řízen výkonnými počítači včetně projekce k vytvoření efektů, jako je třeba voda a oheň. Tato technologie však není bez problémů od samého začátku. Už 28. září loňského roku při premiéře Zlata Rýna došlo k poruše jednoho z řídicích počítačů a nebylo jisté, zda bude závada včas odstraněna a k premiéře vůbec dojde. Nakonec odstraněna nebyla a bohové nebyli schopni vystoupit k Valhale nahoru po lamelách a museli prostě jít po pódiu od portálu k portálu. Když ve Valkýře letos 22. dubna vystupovala sopranistka Deborah Voigt jako Brünnhilde po scéně, o jednu z lamel zakopla a spadla. Při třetím představení Valkýry zase mezzosopranistka Eve Gigliottio (Siegrune) sklouzla z jedné lamely a velmi nešikovně upadla.

Vzhledem k tomu, že o zatím poslední poruše věděl technický personál Metropolitní opery již od sobotního rána a usilovně pracoval na jejím odstranění, bylo bezmála třičtvrtěhodinové čekání lidí v kinech na začátek přenosu bez relevantních informací nepříliš příjemným ukončením této sezóny přenosů z Metropolitní, píší již první komentáře zahraničních médií.

Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Glosa: Wagnerova Valkýra v Česku, čísla a otázky
Next Article Valkýra z Met v kině
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
32 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up