Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Městská divadla pražská uvedou tango-operu Ástora Piazzolly
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seOperaPR ZprávyTanecZ domova

Městská divadla pražská uvedou tango-operu Ástora Piazzolly

Městská divadla pražská uvedou před koncem roku inscenaci María de Buenos Aires Ástora Piazzolly. Dílo na pomezí činohry, opery a současného tance vzniká v koprodukci se souborem Lenka Vagnerová & Company.

ČTKredakce
Published: 06/12/2021
Share
2 Min Read
SHARE
Ástor Piazzolla: María de Buenos Aires – Kateřina Marie Fialová a Nina Horáková (zdroj Městská divadla pražská)
Ástor Piazzolla: María de Buenos Aires – Kateřina Marie Fialová a Nina Horáková (zdroj Městská divadla pražská)

V režii a choreografii Lenky Vagnerové se představí členové jejího tanečního souboru a herci Městských divadel pražských. Roli Maríi budou alternovat Kateřina Marie Fialová a Nina Horáková. V hlavní mužské roli diváci uvidí hostujícího zpěváka a tanečníka argentinského tanga Gustava Ariela Colmenareja. Mezinárodní obsazení inscenace doplňuje hráčka na bandoneon Carmela Delgadová a tanečník Javier Antar.

Autorem libreta je uruguayský básník Horacio Ferrer. Děj první části je soustředěn na život prostitutky Maríi z nejchudší části Buenos Aires, druhá část se pak odehrává po její smrti. V libretu je možné vystopovat souvislosti mezi Maríi z Buenos Aires a biblickou Marií, matkou Ježíše a Ježíšem samotným.

V příběhu Maríi se prolínají zcela odlišné světy, posvátné se světským, mše a svůdný tanec, modlitba a opilecký zpěv, kostel a špinavá putyka. V Maríině pohnutém osudu, její vášnivosti, nespoutanosti se zrcadlí nejen atmosféra soudobého Buenos Aires, ale i samotné argentinské tango. „María je pro mne o setkání. (…) Příběh Maríi je krásný, zraňující, plný zoufalství i naděje. Tanec, zpěv, herectví, vizuální i hudební složka spolu koexistují organicky v jednom celku,“ uvedla Lenka Vagnerová, režisérka a choreografka inscenace.

„Symbióza Piazzollovy hudby a Ferrerovy poezie je tak určující, že jsme se rozhodli ponechat příběh v originále. Jen v některých partech do něj vložíme český překlad. Jsme přesvědčení, že tím neztratí příběh své autentické gesto a současně jej zpřístupníme přirozeněji, než kdybychom se ho snažili vmáčknout na titulkovací plátno, což by se nám stejně nepovedlo,“ uvedla k inscenaci její dramaturgyně Kristina Žantovská.

TAGGED:Ástor PiazzollaCarmela DelgadoGustavo ColmenarejoJavier AntarKateřina Marie FialováLenka VagnerováLenka Vagnerová & CompanyMěstská divadla pražskáNina HorákováSEZ
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Otakar Mařák jako Jeník ze Smetanovy Prodané nevěsty patrně z prvního nebo druhého angažmá v Národním divadle v Praze. Pohlednice (foto se souhlasem Davida Chaloupky) Opera PLUS Retro (6): Otakar Mařák – Hvězdný i problémový tenor (AUDIO)
Next Article Šimon Rahman (foto se souhlasem Šimona Rahmana) Seznamte se: Šimon Rahman
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up