Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Matthias Goerne zpíval Kindertotenlieder
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Hudba

Matthias Goerne zpíval Kindertotenlieder

Barančicová Svatava
Published: 24/05/2010
Share
2 Min Read
SHARE

Pražskojarní koncert Symfonického orchestru Bavorského rozhlasu v Obecním domě 23.května se stal společenskou událostí, večer pod záštitou velvyslanectví Spolkové republiky Německo přilákal mnohé osobnosti. V publiku nechyběl například Josef Suk, Martin Turnovský, ministr kultury, zahraniční diplomaté, i primátor Pavel Bém si udělal čas ve žhavé fázi volební kampaně.
Hlavním lákadlem byl známý německý barytonista Matthias Goerne a jeho interpretace Mahlerových Písní o mrtvých dětech. Když to řeknu stručně, Goerne nepřekvapil – čekalo se, že bude výtečný a také byl. Jeho dojemně chvějivý, citlivý hlas je stejně ideální pro německou komorní píseň jako pro velký romantický cyklus. Schubert a Mahler jsou jeho specialitou. Má vynikající intonaci, do výšek a skoků umí ladně nenásilně vplout jako ruka do rukávu. Ve vyšších polohách zní jeho hlas nečekaně jasně a svěže, má skoro tenorové zabarvení (Oft denk‘ ich). Goerne zpívá celým tělem, ale není to náznak hraného operního gesta, jeho tělo ovládá hudba, naklání se do stran podle frázování a rukama před sebou hněte neviditelnou kantilénu. Nižší tóny mu poněkud stínil zvuk orchestru ( v 3. písni Wenn dein Mütterlein, alespoň na balkónu Smetanovy síně již nebyly tolik slyšet). Jinak jej ale doprovázeli bavorští symfonikové pod taktovkou švédského dirigenta Herberta Blomstedta velmi přiměřeně a citlivě. Blomstedt je nejslavnější žijící švédský dirigent, taktovku svírá již neuvěřitelných 56 let, studoval u Paula Sachera, Novou hudbu v Darmstadtu, u Bernsteina v Tanglewoodu, je prostě chodící hudební historie.
Po přestávce zvuk orchestru rozkošatěl do velkoleposti a majestátnosti, na programu byla Schubertova Symfonie C dur „Velká“. I když má Blomstedt nenápadné téměř minimální gesto, přesto ovládá orchestr do nejjemnějších detailů. Bavorští symfonikové ukázali velký smysl pro přesnost (například vypracované fugato v 1. větě) i pro romatický výraz. Byla to jedna z vrcholných dramaturgií festivalu.

Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks
Herbert Blomstedt (dirigent)
Matthias Goerne (baryton)
Gustav Mahler: Písně o mrtvých dětech
Franz Schubert: Symfonie C dur, D 944 „Velká“

Pražské jaro 2010
Smetanova síň Obecního domu 23.května 2010

www.festival.cz

Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article List z Kanady: Jak hledali nové talenty v Montrealu
Next Article Milan Odstrčil o škole tance i o baleťácích v elasťácích
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
3 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up