Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Manželský pár byl sice nachlazený, i tak měl ale José Cura se svojí skladbou v Praze úspěch
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
HudbaZprávyZprávy Hudba

Manželský pár byl sice nachlazený, i tak měl ale José Cura se svojí skladbou v Praze úspěch

ČTKredakce
Published: 08/10/2015
Share
2 Min Read
SHARE

Velkého úspěchu se včera večer v pražském Obecním domě dočkalo provedení hudebně-literárního dramatu Jestliže zemřu, přežij mě!, jehož autorem je argentinský tenorista José Cura. Skladbu zkomponoval na motivy života chilského básníka Pabla Nerudy. V téměř zaplněné Smetanově síni zazněla ve světové premiéře orchestrální verze skladby v podání Pražských symfoniků. Cura zpíval ve španělštině básníkův hlas, roli spisovatelovy manželky Matildy v češtině recitovala Zlata Adamovská.

Koncert řídil šéfdirigent Pietari Inkinen, který k Symfonickému orchestru hlavního města Prahy FOK nově nastoupil. Cura se zároveň stal od této sezony jeho rezidenčním umělcem.

Cura i Adamovská byli nachlazeni, tenorista hned na začátku koncertu jejich indispozici s omluvou ohlásil a vtipně komentoval slovy, že před publikem stojí „nachlazený manželský pár“. I přesto oba interpreti dostáli své roli a na konci zhruba dvacetiminutové skladby sklidili dlouhý nadšený potlesk doprovázený uznalým Bravo!

José Cura se jako skladatel představil v Praze poprvé. Celková melancholická atmosféra jeho dramatu vychází ze zhudebněných sedmi nočních sonetů z Nerudovy sbírky Sto sonetů o lásce. Spisovatel se takto před smrtí loučil se svojí manželkou, pro kterou sonety napsal.

Až do poloviny devadesátých let se Cura s tvorbou chilského „nobelisty“ nesetkal, poté ale prý dostal darem od fanouška jeho knihu básní a zhudebnil první tři z nich. Další dokomponoval v roce 2006, původně jen pro pěvce, herečku a klavír. Přestože ji takto komorně uváděl na zahraničních pódiích, teprve letos pro Pražské symfoniky Cura skladbu instrumentoval.

José Cura bude s FOKem spolupracovat tři roky a plánuje zde provést tři projekty včetně šesti koncertů. Postupně se tak představí jako pěvec, skladatel a dirigent. Včerejší večer uvedla Ravelova Pavana za mrtvou infantku a uzavřela ho méně často uváděná rozměrná Sibeliova První symfonie. Právě na tvorbu finského hudebního skladatele se budou Pražští symfonikové zaměřovat častěji, a to díky původu svého šéfdirigenta, který ze severské země pochází. Koncert se opakuje se stejným programem ještě dnes.

Foto Petr Dyrc

TAGGED:José CuraPietari InkinenSymfonický orchestr hlavního města Prahy FOKZlata Adamovská
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Pomáhala Anna Maria svému mladšímu bratrovi s komponováním?
Next Article Vesselina Kasarova jako Carmen v Bratislavě
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up