Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: LUDWIG VAN aneb osud klepe na dveře! Druhý koncert 9. sezóny BCO
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seHudbaSoudobá HudbaZ domova

LUDWIG VAN aneb osud klepe na dveře! Druhý koncert 9. sezóny BCO

Brno Contemporary Orchestra tentokrát zahájilo svou novou sezonu koncertem v rámci festivalu Moravský podzim 6.října 2019 fantastickým multimediálním projektem Večeře skladatele Ondřeje Adámka v české premiéře. Druhý počin se chystá již příští středu v Domě pánů z Kunštátu. Na programu bude první věta z Beethovenovy 5. symfonie zvané Osudová a to hned několikrát.

redakce
Published: 06/11/2019
Share
4 Min Read
SHARE
Večeře skladatele Ondřeje Adámka – Brno Contemporary Orchestra (zdroj BCO)

Říká se, že devátá vlna je největší a nejnebezpečnější, buď zláme vaz, nebo vás odvalí na pevnou zem. Devátá sezóna souboru Brno Contemporary Orchestra je ve znamení velkých projektů, které budou nepochybně zatěžkávací zkouškou, věříme, že vyhrajeme a hlavně, že vyhrají i posluchači. Na druhou stranu však po dvou divočejších sezonách se vracíme k již osvědčenému repertoáru. Celá sezóna je pojímána jako jakéhosi druhu očista či spíše očistec a to jak obsahově, tak tematicky“.

„Hrát jenom první větu ze skladby a navíc, jedná-li se o takovou hitovku jako je Osudová, zní jako program galakoncertu o přestávce nějakého báječného sportovního kání. Skutečně zazní „jen“ první věta z Beethovenovy 5. symfonie, ale za to hned několikrát. Jednou skoro v originále, jednou v revizi Dietera Schnebela a potom jako velkolepá, i když poněkud nekorektní, pocta famózního Mauricio Kagela. V jeho velkolepém filmovém pomníku chodí po bonnské zoo chlapík s parukou a na ruční kameru natáčí zvířátka, k tomu zní Óda na radost a moudré promluvy o hudebním geniu Ludwiga van Beethovena“ říká o koncertu Pavel Šnajdr, dirigent a umělecký vedoucí souboru.

„Vždycky mi přišlo zábavné, kolik bestiálních vrahů, drsných detektivů, sadistických i svůdných milovníků ve filmech vraždí, masturbuje, chlastá, nebo souloží při poznatelných úryvcích z Beethovenových skladeb. Občas se objevil Bruckner, nebo nějaká soudobka, když to mělo být hodně drsné a kruté. Po Spielbergových Čelistech nastoupila Nina Simone, David Bowie, Pink Floyd, osmdesátkový pop, nebo Bono Vox. Beethovenova hudba zůstala jen u fašistů, genocid, morových epidemií a úryvky soudobé hudby se mohly objevit pouze ve spojení s nejšílenějšími intelektuály. Užitečnost a efektivita je ostatně hudbě uměle dodávána i mimo filmový průmysl: Largo je pohřební a chutná po Plzeňském, Má vlast buduje národ, socialismus a Vltava připomíná Kočka leze dírou, Ligeti a Schnittke se dobře hodí k hororu a první věta z Beethovenovy páté, tzv. Osudové, ta tak vtíravě klepe na dveře…“ vysvětluje svůj záměrdramaturg BCO Viktor Pantůček.

BCO připravuje koncert ve spolupráci s novou platformou Terén, jehož hlavním autorem je Matyáš Dlab, se kterým již BCO několikrát pracovalo – např. provedení Bergiány na Moravském náměstí. Terén je dramaturgická, produkční a distribuční platforma bez vlastního souboru a stálé scény, která celoročně produkuje jedinečné divadelní a hraniční umělecké projekty. Působí jako třetí scéna Centra experimentálního divadla vedle repertoárových divadel Husa na provázku a HaDivadlo.

 

13. listopadu, Dům pánů z Kunštátu, 19:30
LA MONTE YOUNG: Composition 1960 #7 (1960)
LUDWIG VAN BEETHOVEN: Allegro con brio ze Symfonie č. 5 c moll, op. 67 „Osudové“ (1807) – instrumentace pro BCO PAVEL ŠNAJDR (2019)
DIETER SCHNEBEL: Re-visionen I,II. – Beethoven-Symphonie (1985)
Rozhovor Karla Fausta a Mauricio Kagela
MAURICIO KAGEL: Ludwig van (1970) – realizace PAVEL ŠNAJDR
LA MONTE YOUNG: Composition 1960 #7 (1960)

BCO – Brno Contemporary Orchestra ve spolupráci s platformou Terén
dirigent Pavel Šnajdr

 

TAGGED:Brno Contemporary Orchestra
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Taneční duet La Mar v novém nastudování
Next Article Partitura je kniha života: Jiří Zahrádka o Leoši Janáčkovi
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up