Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Letošní návštěvnost Velikonočního festivalu duchovní hudby bořila rekordy
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seHudbaZ domova

Letošní návštěvnost Velikonočního festivalu duchovní hudby bořila rekordy

Šest koncertů, trojí temné hodinky, jedna světová premiéra. Návštěvnický rekord. To, co platilo pro loňský ročník Velikonočního festivalu duchovní hudby platí i pro ten letošní. S tím rozdílem, že opět přibylo posluchačů, kteří se ve Svatém a Velikonočním týdnu vydali za hudbou do některého z brněnských chrámů.

redakce
Published: 30/04/2019
Share
2 Min Read
SHARE
Filharmonie Brno, Velikonoční festival duchovní hudby Brno 2019 (foto Petr Francán)

Největší zájem vzbudily velkopáteční tenebrae v jezuitském kostele. Čtyři pěvecké sbory tam spojily síly, aby provedly Koncert pro sbor Alfreda Schnittkeho. „Pro mě osobně byl toto nezapomenutelný zážitek umocněný ještě úplňkem. Stovka zpěváků na kůru a pod nimi lavice zaplněné do posledního místa včetně desítek přístavků. Když jsme viděli davy před kostelem, přidali jsme rychle ještě desítky židlí. Ani ty však nestačily, spousta lidí poslouchala ve stoje,“ uvedla ředitelka pořádající Filharmonie Brno Marie Kučerová. Doplnila, že takový zájem o temné hodinky nepamatuje. „Letošní festival byl stylově mimořádně bohatý a dává smysl jako celek. Kromě Schnittkeho mi v paměti utkví i úvodní večer v katedrále s premiérou Toivo Tuleva a s Filharmonií Brno jako pocit dnešního člověka prožívajícího Velikonoce,“ dodala.

Soudobá tvorba zazněla i při třetím koncertu festivalu, kdy houslista Milan Paľa provedl symfonii pro sólové housle Ajhľa člověk. Navzdory náročnému programu byl kostel zaplněný do posledního místa. „Jsem proto moc vděčný za provedení i přijetí Emmertovy symfonie,“ uvedl dramaturg festivalu Vladimír Maňas. Ten je rád i za to, že festival letos poprvé zavítal do kostela sv. Josefa, který užívá řeckokatolická církev.

Téma letošního ročníku znělo Ceremonie / Je dobré slavit Pána a nabídlo ukázky hudebních oslav Velikonoc mnoha končin světa a mnoha historických období. Na druhém místě v návštěvnosti je závěrečný koncert s Bachovým Velikonočním oratoriem, trojici doplňuje koncert zahajovací, při kterém zazněla světová premiéra skladby estonského skladatele Toivo Tuleva.

Letošní ročník navštívilo 2238 posluchačů, což je nejvíce za dobu, kdy festival pořádá Filharmonie Brno. Průměrná návštěvnost koncertů se dostala na 92,67 %. Pět koncertů zaznamenával Český rozhlas, jeden koncert Česká televize.

TAGGED:Filharmonie BrnoMarie KučerováMilan PaľaVelikonoční festival duchovní hudby BrnoVladimír Maňas
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Revoluce, svoboda, naděje a víra: Program festivalu Lípa Musica
Next Article Hvězdné tváře MHF Leoše Janáčka 2019
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up