Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: José Cura představil Praze své životní operní role
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seOperaRecenzeZ domova

José Cura představil Praze své životní operní role

Argentinský tenorista José Cura byl na svém koncertě 26. března 2019 v Praze zlomeným žárlivcem Othellem, potulným komediantem Caniem, biblickým silákem Samsonem i zavrženým anglickým rybářem. Koncertním provedením jeho životních operních rolí ho skvěle doprovodil Pražský filharmonický sbor a Symfonický orchestr hlavního města Prahy FOK.

ČTK
Published: 27/03/2019
Share
2 Min Read
SHARE
José Cura (foto archiv OP)

Role pro dnešní koncert nevybíral Cura podle svých hudebních priorit nebo sympatií k jednotlivým postavám, ale podle toho, jakým způsobem ovlivnily jeho kariéru.

Po třech letech působení na postu rezidenčního umělce FOK dnes Cura poprvé vystoupil jako host tohoto tělesa. Bylo zřejmé, že prostředí Smetanovy síně Obecního domu umělec dobře zná a cítí se v něm jistě. V první části koncertu si k příchodům a odchodům z pódia zvolil uličku mezi sedadly v parteru, takže posluchači měli slavného pěvce doslova na dosah ruky a mohli se z této bezprostřední blízkosti přesvědčit o síle jeho hlasu.

Za celý večer využil zpěvák jedinou rekvizitu: buben, na který krátce zahrál coby herec v první scéně z Komediantů Ruggiera Leoncavalla. Jinak se Cura plně soustředil na zpěv.

Jakožto principál potulných komediantů Canio zapěl známou Vesti la giubba (Směj se, paňáco). Z Othella Giuseppe Verdiho předvedl árii Niun mi tema, v níž mouřenín benátský zjistí, že uškrtil manželku jen kvůli pomluvě intrikánského Jaga.

Zřejmě nejpůsobivější byl Cura v árii z opery Samson a Dalila od Camilla Saint-Saënse. Přesvědčivé bylo i jeho ztvárnění trýzněného podivínského rybáře Petera Grimese ze stejnojmenné opery Benjamina Brittena.

Šestapadesátiletý Cura původně vystudoval skladbu a dirigování ve svém rodném městě Rosariu. Opernímu zpěvu se začal profesionálně věnovat až ve svých 28 letech. V roce 1992 debutoval ve Veroně, o rok později v Turíně ztvárnil svou zatím jedinou roli z českého repertoáru – Alberta Gregora ve Věci Makropulos Leoše Janáčka. Pěvecké výkony z Cury učinily stálici předních operních domů nevyjímaje Metropolitní operu v New Yorku, Královskou operu v Londýně, Vídeňskou státní operu, Curyšskou operu či milánskou La Scalu. Působí také jako operní režisér a scénograf.

TAGGED:José CuraPražský filharmonický sborSymfonický orchestr hlavního města Prahy FOK
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Dvořákova Praha 2019: Jedno z posledních vystoupení Zubina Mehty s Izraelskou filharmonií
Next Article Výročí: Sergej Rachmaninov jako operní skladatel
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up