Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Jonathan Swensen a Filip Štrauch vystoupí v Malém sále Slovenské filharmonie
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
HudbaKlasikaNovinkyPR ZprávyZe světa

Jonathan Swensen a Filip Štrauch vystoupí v Malém sále Slovenské filharmonie

Dánský violoncellista Jonathan Swensen, rodák z Kodaně, vystoupí v Malém sále Slovenské filharmonie v úterý 10. června 2025 v 19:00 hodin, kde ho bude doprovázet slovenský klavírista Filip Štrauch. Program čtvrtého koncertu cyklu Komorní hudba bude sestaven z děl francouzských skladatelů - Clauda Debussyho, Césara Francka, Gabriela Faurého a Francise Poulenca.

PRTolstova Martina
Published: 07/06/2025
Share
2 Min Read
SHARE
Jonathan Swensen (zdroj Jonathan Swensen)
Jonathan Swensen (zdroj Jonathan Swensen)

Sonáta pro violoncello a klavír L. 135 Clauda Debussyho, která vznikla v roce 1915, byla první ze série tří komorních děl v „čistém francouzském stylu“. Následovat bude Sonáta pro klavír a violoncello A dur Césara Francka z roku 1886, skladba byla původně určená pro housle a klavír. V transkripci pro violoncello se stala jednou z nejvýznamnějších komorních skladeb vůbec. Franckovu sonátu vystřídá Elegie pro violoncello a klavír op. 24 Gabriela Faurého z roku 1883. Na závěr zazní Sonáta pro violoncello a klavír, FP 134 Francise Poulenca. Její první náčrty vznikly na začátku druhé světové války, skladatel ji dokončil až v roce 1948. Věnoval ji violoncellistovi Pierrovi Fournierovi, s nímž ji společně uvedli v premiéře v roce 1949 v Salle Gaveau v Paříži.

Violoncellista Jonathan Swensen byl časopisem Musical America vyhlášen za hvězdu měsíce a Gramophone Magazine jej zařadil do žebříčku One to Watch. Jonathan Swensen je držitelem stipendia Avery Fisher Career Grant za rok 2022, vítězem Mezinárodní smyčcové soutěže ve Windsoru 2019, Chačaturjanovy Mezinárodní violoncellové soutěže 2018, laureátem Young Concert Artists Auditions 2018 a vítězem Naumburg International Cello Competition 2024.

Klavírista Filip Štrauch se dlouhodobě věnuje komorní hudbě. Je členem různých komorních souborů. V roce 2015 nahrál svoje první sólové album pro Supraphon. Nedávno, ve spolupráci s Jonathanem Swensenem, dokončil další CD s violoncellovými sonátami France Schuberta a Sergeje Rachmaninova. Od roku 2017 působí na Královské dánské hudební akademii.

TAGGED:Filip ŠtrauchJonathan SwensenSlovenská filharmónia
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Má vlast, kostýmová zkouška (foto Karolína Malá) Česká filharmonie a Divadlo bratří Formanů uvedou scénické provedení Mé vlasti
Next Article L’extase: Debussy & Messiaen Songs (zdroj Pentatone) Album týdne Normana Lebrechta: Magdalena Kožená a její něžný dotek Janáčka v Debussyho šeru
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up