Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Japonský „Beethoven“ přiznal, že „jeho“ díla složil někdo jiný
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
ZprávyZprávy HudbaZprávy Různé

Japonský „Beethoven“ přiznal, že „jeho“ díla složil někdo jiný

ČTKredakce
Published: 06/02/2014
Share
3 Min Read
SHARE

Údajně hluchý skladatel vážné hudby Mamoru Samuragochi, přezdívaný „japonský Beethoven“, tento týden přiznal, že poslední dvě desetiletí najímal na skládání hudby jiného člověka. Skandál postihl i japonskou olympijskou výpravu, protože na Samuragochiho Houslovou sonatinu – jejímž autorem ovšem není uvedený skladatel – se chystá jet japonská krasobruslařská naděje Daisuke Takahaši.Nyní padesátiletý Samuragochi získal věhlas v polovině devadesátých let. První průlom zaznamenal hudebními doprovody pro videohry, včetně například Resident Evil. Jeho nejznámějším dílem je Symphony No. 1 Hiroshima, která je věnovaná obětem svržení atomové bomby na Hirošimu v roce 1945.

Symfonie, dokončená v roce 2003, se stala hitem s více než sto osmdesáti tisíci prodanými nahrávkami, což představuje v žánru vážné hudby výjimečný počin. Skladba získala přezdívku Symfonie naděje a zazněla i při medializovaném setkání Samuragochiho s přeživšími zemětřesení a cunami v oblasti Tohoku v roce 2011.

Ve středu ale Samuragochi šokované japonské veřejnosti sdělil, že od roku 1996 nenapsal žádnou vlastní hudbu, protože v třiceti pěti letech zcela přišel o sluch. „Kolem roku 1996, když jsem byl poprvé požádán, abych vytvořil filmový soundtrack, jsem si začal najímat na skládání jistého člověka,“ uvedl Samuragochi. „Kvůli zhoršení sluchu jsem ho musel požádat, aby mi pomáhal s více než polovinou mé práce,“ dodal.

K autorství se podle zahraničních médií dnes přihlásil příležitostný učitel hudby z Tokia Takaši Niigaki. Ten zároveň zpochybnil Samuragochiho hluchotu. V rozhovoru s japonským týdeníkem Shukan Bunshun Niigaki popsal, že ve skutečnosti šlo o pečlivě připravený podvod, v němž měl Samuragochi hrát roli trýzněného umělce.

Niigaki si údajně zpočátku myslel, že ho skladatel zaměstnal jako svého asistenta. „Později jsem ale zjistil, že ani neumí psát notový záznam. A tak jsem se nakonec stal jeho komplicem,“ dodal.

Třiačtyřicetiletý Niigaki řekl, že se rozhodl přihlásit k autorství hudby, když zjistil, že jedno ze Samuragochiho údajných děl si pro svůj krátký program vybral japonský krasobruslař Takahaši. „Obával jsem se, aby nebyla taková významná událost jako olympiáda zneužita k posílení fikce, kterou Samuragochi celá léta vytvářel,“ konstatoval.

Podle dnešních zpráv japonských médií se Takahaši navzdory nečekanému skandálu rozhodl, že hudbu svého krátkého programu měnit nebude.

Foto archiv

TAGGED:Mamoru SamuragochiTakašihe Niigaki
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Notebook Michala Maška (22): Mozartwoche 2014
Next Article Nebojte se výchovných koncertů!
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up