Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Janáčkova filharmonie zve posluchače „začátečníky“ na Beethovenovu Osudovou
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seHudbaPR ZprávySoudobá HudbaZ domova

Janáčkova filharmonie zve posluchače „začátečníky“ na Beethovenovu Osudovou

V rámci koncertního cyklu, který je primárně určený ne úplně zkušeným posluchačům v oboru klasické hudby, uvede Janáčkova filharmonie Ostrava v netradičním podání jednu z nejslavnějších symfonií světové klasické hudby, Beethovenovu Symfonii č. 5 neboli Osudovou.

Dvořáková MichaelaPR
Published: 31/03/2022
Share
2 Min Read
SHARE
Barbora Seidlová (zdroj Janáčkova filharmonie Ostrava)
Barbora Seidlová (zdroj Janáčkova filharmonie Ostrava)

Pod vedením dirigenta Marko Ivanoviće zazní v netradičním podání Janáčkovy filharmonie Ostrava Beethovenova Symfonie č. 5 neboli Osudová. Na koncertě se posluchači s Beethovenem a jeho dílem seznámí totiž nejen prostřednictvím hudby samotné, ale také díky průvodnímu slovu a moderaci herečky Barbory Seidlové. Úvodní motiv Beethovenovy Symfonie č. 5 se společenským sálem Domu kultury města Ostravy rozezní ve čtvrtek 7. dubna.

„Moderovaný cyklus C, tedy Co máme rádi, představuje známá a populární díla v netradičních souvislostech. V sezóně, která se pomalu chýlí ke konci, jsme se zaměřili na skladby skutečných mistrů: Mozarta, Smetany, Janáčka nebo právě Beethovena. Beethovenova Osudová vznikala v letech 1805 až 1807 a patří k vrcholům skladatelovy tvorby,“ říká ředitel JFO Jan Žemla a dodává „Marko Ivanović – dirigent našeho posledního koncertu z tohoto cyklu je současně také jedním z iniciátorů a tvůrců orchestrálních komentovaných koncertů pod hlavičkou České filharmonie.“

„Ta, ta, ta, dá“ – už jen tato charakteristika bude většině posluchačů stačit, aby věděli, se kterým dílem mají tu čest. Ano, Beethovenova Osudová, s motivem bušení osudu na dveře. Žádné široce založené téma, ale naléhavé zabušení tří osminek a jedné půlové noty s korunou a ještě jedno, zopakované o tón níže. Už tyto první čtyři takty ukazují na Beethovenovu genialitu. Závěr Osudové potvrzuje, že základem symfonie je skutečně prvek rytmu. Energické závěrečné akordy byly vykládány jako triumfální vítězství nad nepřízní osudu. Jsou však především vítězstvím nad vzpurným hudebním materiálem.

TAGGED:Janáčkova filharmonie OstravaMarko IvanovićSEZ
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Brenda Rae (zdroj Brenda Rae, foto Marty Sohl) Divák urazil sopranistku, má zakázaný vstup do Metropolitní opery
Next Article Michael Sanderling (zdroj Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK) Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK uvede tři hudební zpracování postavy Dona Juana
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up