Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Jak zní smrtící vlna v hudbě? Meditace obětem tsunami 11.3. zazní v Besedním domě v české premiéře
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
PR Zprávy

Jak zní smrtící vlna v hudbě? Meditace obětem tsunami 11.3. zazní v Besedním domě v české premiéře

PR
Published: 19/11/2017
Share
3 Min Read
SHARE

23. listopadu začíná další abonentní řada letošní filharmonické sezony. Koncert s názvem Opuštěné ostrovy otevře abonmá Filharmonie doma II vyznačující se zařazováním soudobé hudby. V české premiéře zazní skladba Meditace obětem tsunami 11.3. Napsal ji jeden z nejrespektovanějších současných autorů, Toshio Hosokawa, aby tak uctil památku obětí ničivé vlny, která zasáhla Japonsko v roce 2011. U autora ji objednal Alexander Liebreich, který ji v Brně provede. Od úvodní basové kosmické pulzace přes klidnou smutnou melodii vyvrcholí do podobenství větru a výbuchu katastrofy. „O mimořádnosti koncertu svědčí i to, že jej bude živě přenášet Český rozhlas Vltava a přebírají jej rozhlasy sítě Euroradia (EBU) v prestižní řadě Euroradio Premium Concerts,“ zdůraznila ředitelka Filharmonie Brno Marie Kučerová.

Po meditaci následuje Koncert pro hoboj a malý orchestr z roku 1952, který připomene sté výročí narození Bernda Aloise Zimmermanna, výrazné postavy německé postmoderny. Skladba je jedinečnou ukázkou moderních technik hry na hoboj. „Nástroje se ujme Vilém veverka, který skladbu v roce 2004 uvedl v české premiéře,“ informoval dramaturg Filharmonie Brno Vítězslav Mikeš s tím, že dílo zazní v Brně poprvé. V druhé polovině večera se posluchači přenesou o 200 let zpět do období klasicismu. „Jsou připravena dvě díla, která složil papá Haydn ve svém období „bouře a vzdoru“: dramatická předehra k opeře Opuštěné ostrovy, která rozvíjí příběh dvou sester – trosečnic na opuštěném ostrově, a ranná symfonie nazývaná někdy Tragická – nejspíš kvůli Haydnovu přání nechat si na pohřbu zahrát Adagio z této symfonie,“ doplnil Mikeš.

Zahajovací čtvrteční večer tohoto cyklu je vyprodán, na páteční koncert 24. listopadu jsou vstupenky ještě k dostání. Beznadějně vyprodanými programy začaly minulý týden další dvě abonentní řady – jedna z nich se přenesla z Janáčkova divadla na Stadion, druhá z nich se tradičně koná v Besedním domě a je to oblíbené rodinné abonmá pro dětské posluchače. „Mimořádně nás těší zájem o koncerty na Stadionu. Ceníme si toho, že si k nám abonenti cestu z divadla do tak rozdíleného prostoru, jakým je Kulturní centrum Babylon v Kounicově ulici. I když se snažíme dělat maximum pro jejich komfort, víme, že to není ono. Doufáme, že nepohodlí jim vykompenzuje výborná akustika, která je na Stadionu výrazně lepší než v Janáčkově divadle,“ konstatovala Kučerová.

Zcela vyprodané jsou i tři večery dalšího abonentního cyklu nazvaného Filharmonie doma I. Řada začíná 6. prosince a ve třech večerech s názvem Beethoven Igora Ardaševa se v něm představí sólista letošní sezony, světoznámý pianista a brněnský rodák Igor Ardašev.

Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Mecenáš a filantrop Pavel Smutný byl jmenován rytířem Řádu umění a literatury
Next Article Týden s hudbou
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up