Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Hudebníci v Německu a Francii se obávají rizik spojených s umělou inteligencí
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Chystá seHudbaPR ZprávyZe světa

Hudebníci v Německu a Francii se obávají rizik spojených s umělou inteligencí

Hudebníci v Německu a Francii mohou v příštích letech utrpět miliardové ekonomické škody v důsledku nástupu modelů umělé inteligence (AI) do svého odvětví. Vyplývá to ze závěrů studie, kterou si nechala zpracovat sdružení na ochranu práv k hudebním dílům v obou zemích.

ČTKredakce
Published: 31/01/2024
Share
1 Min Read
SHARE
Ilustrační foto (zdroj Freepik, foto Freepik)
Ilustrační foto (zdroj Freepik, foto Freepik)

Studie odhaduje, že je ohroženo 27 procent příjmů autorů v hudební branži, přičemž do roku 2028 by ztráty měly činit více než 2,7 miliardy eur (66,3 miliardy korun). Například odvětví filmové hudby již nyní čelí značným problémům kvůli nástrojům, které automaticky vytvářejí nelicencovanou podkresovou hudbu.

Sdružení na ochranu práv autorů v Německu a Francii, GEMA a SACEM, argumentují, že mnoho nástrojů umělé inteligence využívá jako základ pro trénování modelů existující autorská díla, což však není nijak zpoplatněno. Varují, že zaplavení streamovacích platforem hudbou generovanou umělou inteligencí může vést k propadu příjmů tvůrců hudebních děl.

„Autoři potřebují transparentnost a kontrolu nad používáním svých děl. Především však potřebují spravedlivý podíl na příjmech, které se v oblasti generativní umělé inteligence do roku 2028 zdesetinásobí,“ uvedl Tobias Holzmüller, šéf sdružení GEMA.

Z průzkumu vyplývá, že dvě třetiny hudebníků se obávají rizik spojených s umělou inteligencí. Ta zároveň skýtá i příležitosti: Podle sondáže využívá modely AI k podpoře své hudební produkce 35 procent dotazovaných. Mezi mladými do 35 let bylo toto číslo ještě vyšší, a to více než polovina.

TAGGED:GEMASACEMSEZTobias Holzmüller
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Balet NdB 2 – Poslední večeře (foto Arthur Abram) Balet NdB 2 na návštěvě v Praze
Next Article Jindřich Pavliš, Prague Philharmonia Wind Quintet, 29. ledna 2024 (zdroj PKF—Prague Philharmonia, foto Milan Mošna) Prague Philharmonia Wind Quintet: Plasticita provedení a nakažlivá radost
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up