Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Händelův Mesiáš v podání Collegia 1704 jako oslava velikonočních svátků
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
PR Zprávy

Händelův Mesiáš v podání Collegia 1704 jako oslava velikonočních svátků

PR
Published: 14/03/2016
Share
2 Min Read
SHARE

Oratorium Mesiáš Georga Friedricha Händela představí pod vedením Václava Lukse barokní orchestr a vokální ansámbl Collegium 1704 na svém Velikonočním koncertu, který je vyvrcholením jarní části sezony. Koncert konaný v úterý 22. března v Dvořákově síni pražského Rudolfina je již několik měsíců zcela vyprodán.

Oratorium Mesiáš HWV 56 zkomponoval Georg Friedrich Händel na anglické libreto Charlese Jennense v roce 1741. Dílo je inspirováno poselstvím života, smrti a zmrtvýchvstání Ježíše Krista a zhudebňuje libretistou adaptované, volně řazené starozákonní i novozákonní texty. Händel Mesiáše několikrát upravil vždy dle potřeb nadcházejícího provedení, vzniklo tak několik variant kompozice pro různá hlasová i instrumentální obsazení.

„Händelův Mesiáš je ikonickým dílem nejen samotného autora – pro generace tvůrců i posluchačů se stal předobrazem žánru oratoria. Navzdory triumfální premiéře v Dublinu roku 1742 si Mesiáš jen s obtížemi získával srdce londýnského publika. Teprve až od roku 1750 se stává pravidelnou součástí koncertního života. Humanistický podtext díla se pak stal základem jeho rychle se šířící, takřka lidové, proslulosti.“, dodává ke skladbě Václav Luks, umělecký vedoucí Collegia 1704.

Jako sólisté večera se představí čtyři mezinárodně uznávaní pěvci: rakouská sopranistka Marie-Sophie Pollak; italský kontratenor Raffaele Pe pravidelně spolupracující s předními dirigenty – Sirem Johnem Eliotem Gardinerem, René Jacobsem, Nicholasem McGeganem ad.; Krystian Adam, tenorista polského původu a zkušený interpret Händelových děl (Rodelinda, Izrael v Egyptě, Il Trionfo del Tempo ad., kterého zná pražské publikum mimo jiné z Myslivečkovy Olimpiade); a basista, nositel mnoha pěveckých ocenění Benoit Arnould z Francie.

Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Erwin Schrott ještě letos zazpívá v Praze. Přiveze tango
Next Article Česká opera a umělci za hranicemi v Operním kukátku
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up