Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Glosa: Ženatý a SOČR zaplnili Rudolfinum
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Hudba

Glosa: Ženatý a SOČR zaplnili Rudolfinum

Foltýnek Tomáš
Published: 10/02/2015
Share
2 Min Read
SHARE

V pořadí šestý abonentní koncert Symfonického orchestru Českého rozhlasu přilákal své posluchače do řad Dvořákovy síně Rudolfina především slibným programem, sestaveným z děl slovanských skladatelů, a vystoupením jednoho z našich nejvýznamnějších houslových virtuosů Ivana Ženatého. V úvodu samotného koncertu předal Jan Simon koncertnímu mistrovi Vlastimilu Kobrlovi nově zakoupené housle z dílny Jana Špidlena, jenž jej postavil v roce 2008 podle modelu Antonia Stradivariho.První tóny večera patřily symfonické básni Zlatý kolovrat Antonína Dvořáka. Skladba pod taktovkou Ondreje Lenárda sice měla svižné tempo, ale vše působilo nahodilým dojmem, chyběla zde větší práce na vybroušení jednotlivých detailů, dotahování frází, smyčcové nástroje občas velmi překryla příliš silná zvuková masa žesťů.Prokofjevův Koncert pro housle a orchestr č. 1 D dur, op. 19, ukázal Ivana Ženatého ve výborné formě. Houslista, žijicí dnes v Americe, do díla vstoupil se sebejistým výrazem, expresivitou a technickou precizností. Zaujal krásně znějícím, kovově svítícím tónem, jeho hra byla velmi soustředěná a precizní, především v akcentech a frázování. Interpretovo pojetí neztrácelo napětí a energii. Orchestr byl Ženatému spolehlivým partnerem.Druhá část večera patřila Symfonii č. 5 e moll, op. 64, Petra Iljiče Čajkovského. Na rozdíl od Dvořáka zde byla slyšet větší práce na detailech, lépe vystavěné kontrastní části. Je na místě vyzdvihnout sytý zvuk smyčců, který je pro ruskou hudbu velmi osobitý, a velmi dobře sehrané žestě. Dirigent i orchestr dílo předvedli s velkým nasazením a citem pro Čajkovského melancholický lyrismus.
Hodnocení autora glosy: 70 %

Dvořák / Prokofjev / Čajkovskij
Dirigent: Ondrej Lenárd
Ivan Ženatý (housle)
Symfonický orchestr Českého rozhlasu
9. února 2015 Dvořákova síň – Rudolfinum Praha

program:
– Antonín Dvořák: Zlatý kolovrat,  op. 109
– Sergej Prokofjev: Koncert pro housle a orchestr č. 1 D dur, op. 19
– Petr Iljič Čajkovskij: Symfonie č. 5 e moll, op. 64

www.rozhlas.cz

Foto Petr Horník

TAGGED:Ivan ŽenatýOndrej LenárdSymfonický orchestr Českého rozhlasu
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Francouzská mystéria v Olomouci
Next Article Ptali jste se: Zbyněk Müller
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up