Opera PLUS
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
  • Více
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Klasika
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Postřehy
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
    • Týden s Tancem
Reading: Glosa: Dvořák rozzářil orchestr Pražské konzervatoře
Share
Opera PLUSOpera PLUS
Font ResizerAa
Hledat
Mobilní menu s elegantní animací
  • Recenze
  • Rozhovory
  • Zprávy
  • Chystá se
  • Tanec
  • Inzerce
  • Operní panorama
  • Soutěže
  • Encyklopedie
  • O nás
    • Album týdne
    • Čtenářský blog
    • Filmová Hudba
    • Lifestyle
    • Osobnosti
    • Portréty
    • Publicistika
    • Seznamte se
    • Soudobá Hudba
    • Stará Hudba
Přidejte se největší komunitě o klasické hudbě Přihlásit
Sleduj Nás
© Opera PLUS 2025 - Všechna práva vyhrazena
Hudba

Glosa: Dvořák rozzářil orchestr Pražské konzervatoře

sen. Nováček Libor
Published: 13/02/2015
Share
2 Min Read
SHARE

Hned hlavní téma úvodního Allegro maestoso Symfonie č. 7 d moll, op. 70, Antonína Dvořáka a nádherné pianissimo viol a violoncell potvrdilo výborné pedagogické vedení studentů všech nástrojových skupin Symfonického orchestru Pražské konzervatoře. Z provedení díla, komponovaného v krátké době mezi 13. prosincem 1884 a 17. březnem 1885 by zajisté komponista, a v té době profesor skladby měl obrovskou radost. Jako by celá atmosféra věty vtáhla studenty do nitra jednoho z největších děl symfonického repertoáru. Naprosto zřetelná a přesná gesta dirigentky večera Miriam Němcové, kvalitní intonace i jednotnost smyků a prstokladů ve smyčcové skupině, vyrovnanost a jistota dřevěných dechových nástrojů, lesk žesťů a v neposlední řadě velmi dobré zvládnutí náročných partů v podání dívčího kvarteta lesních rohů umocnily velký zážitek z tohoto provedení. Náboj, přesnost a nasazení hráčů gradovalo do konce skladby a bylo umocněno akustikou koncertního sálu, ve kterém jsou slyšet velmi jasně všechny detaily. Angažované zaujetí studentů nesporně předčí rutinní provedení mnoha regionálních symfonických těles. Letošní absolvent Walter Hofbauer (laureát mezinárodní soutěže Concertino Praga a člen Akademie při České filharmonii) provedl Koncert pro trubku Johanna Nepomuka Hummela s virtuózní technikou, avšak hře zejména v první větě chyběl klid a větší legato, které je tak typické pro francouzskou školu. Úvodní Předehra Noc na Karlštejně Zdeňka Fibicha je plná barev a rytmických záludností a byla pro ještě nerozehraný orchestr poměrně složitým oříškem. Domnívám se, že výběr tohoto díla nebyl zcela dobře zvolen. Pravděpodobně převažoval požadavek využití hráčů všech nástrojových skupin.

Malá estetická douška na závěr: Inspirace červeně nalakovanými nehty z novoročního koncertu České filharmonie i vyhrnuté rukávy s nepřehlédnutelnými hodinkami a náramky na pódium nepatří.

Hodnocení autora glosy: 70 %

Koncert Symfonického orchestru Pražské konzervatoře
Dirigent: Miriam Němcová
Walter Hofbauer (trubka)
12. února 2015 Koncertní sál Pražské konzervatoře Praha

program:
Antonín Dvořák: Symfonie č. 7 d moll
Johann Nepomuk Hummel: Koncert pro trubku a orchestr Es dur
Zdeněk Fibich: Noc na Karlštejně, předehra

www.prgcons.cz

Foto Libor Nováček sen.

TAGGED:Miriam NěmcováSymfonický orchestr Pražské konzervatořeWalter Hofbauer
Share This Article
Facebook Email Print
Share
Previous Article Korunovace Poppey v Teatro alla Scala
Next Article Finanční problémy Anglické národní opery pokračují, hrozí jí zastavení dotací
0 0 votes
Article Rating
Odebírat
Přihlášení
Upozornit na
guest
guest
1 Komentář
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Opera PLUSOpera PLUS
Sleduj Nás
© 2025 Opera PLUS
wpDiscuz
Vítejte zpět!

Přihlášení k účtu

Username or Email Address
Password

Zapomenuté heslo?

Not a member? Sign Up